حمایت مجلس یازدهم از بدنه نظام مهندسی: ۷۰هزار مهندس بیمه می‌شوند

کد خبر: 1258712

مجتبی یوسفی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس: در جریان بررسی لایحۀ برنامۀ هفتم توسعه تمام تلاش خودمان را کردیم که به معیشت اقشار مختلف کشور اعم از بازنشستگان، شاغلان و معلمان توجه کنیم. در این میان خلأ نگاه به مجموعۀ فنی‌مهندسی کشور در حوزۀ بیمه تأمین اجتماعی کاملاً محسوس بود.

 حمایت مجلس یازدهم از بدنه نظام مهندسی: ۷۰هزار مهندس بیمه می‌شوند

مجتبی یوسفی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس: در جریان بررسی لایحۀ برنامۀ هفتم توسعه تمام تلاش خودمان را کردیم که به معیشت اقشار مختلف کشور اعم از بازنشستگان، شاغلان و معلمان توجه کنیم. در این میان خلأ نگاه به مجموعۀ فنی‌مهندسی کشور در حوزۀ بیمه تأمین اجتماعی کاملاً محسوس بود. از طرفی در قانون به‌دلیل وجود تعارض منافع، ناظران پروژه‌های عمرانی را از اشتغال در ادارات دولتی محدود کردیم، اما در مقابل برای بیمۀ آن‌ها ازجمله بیمه درمانی و بازنشستگی تدبیری نداشته‌ایم.

ازاین‌رو برای اولین‌بار با همکاری اعضای کمیسیون عمران عضو کمیسیون تلفیق لایحۀ برنامۀ هفتم پیشنهاد استفاده از ظرفیت موضوع ماده ۳۹ قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان را دادیم تا بدون تحمیل هزینۀ بیشتر به مردم و افزایش هزینه‌های ساخت‌وساز حدود ۷۰ هزار مهندس در کشور بیمه شوند. این امر در سال اول اجرای برنامه باید به اجرا برسد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها