حداد عادل: ایجاد رژیم صهیونیستی به نفع انگلیسی ها بود

کد خبر: 1258724

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فلسطین یک آزمایشگاه تاریخی و جهانی برای راستی آزمایی مبانی غربی مانند صلح و آزادی بیان است و آنچه که می‌بینیم یک تضاد بین نظر و عمل در اروپا از این نظر است.

حداد عادل: ایجاد رژیم صهیونیستی به نفع انگلیسی ها بود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فلسطین یک آزمایشگاه تاریخی و جهانی برای راستی آزمایی مبانی غربی مانند صلح و آزادی بیان است و آنچه که می‌بینیم یک تضاد بین نظر و عمل در اروپا از این نظر است.

غلامعلی حدادعادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش «طوفان الاقصی و غزه؛ روایتها و واقعیت‌ها» که در دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز برگزار شد، درباره تاریخ شکل گیری رژیم صهیونیستی و تاریخ 75 ساله این رژیم جعلی گفت: مبانی تشکیل این کشور جعلی به جنگ اول جهانی برمی‌گردد که انگلیس‌ها تصمیم گرفتند فلسطین را به دست صهیونیست‌ها بسپارند؛ بعد از جنگ جهانی دوم این کشور جعلی با این توجیه که هیتلر به صهیونیستها ظلم کرده و مطرح کردن هولوکاست و با فضاسازی مظلومانه از وضعیت یهودیان، در فلسطین پایه گذاری شد.

وی با بیان اینکه اروپا دم از آزادی بیان می‌زند اما اجازه تحقیق و سوال درباره هولوکاست به هیچ نویسنده، محقق و استاد دانشگاهی نمی‌دهد، گفت: اگر استاد یا دانشگاهی بخواهد در این باره سوال کند، نفس سوال، آن پژوهشگر و استاد را در اروپا و غرب اخراج و یا زندانی می‌کند؛ اگر هم مسئله هولوکاست درست باشد چرا مسلمانان و اعراب باید تاوان آن را پس دهند؟

حدادعادل با اشاره به اینکه ایجاد رژیم صهیونیستی به نفع انگلیس‌ها بود و از آن بهره می‌برند، به دانشجویان توصیه کرد درباره تاریخ فلسطین کتاب بخوانند و هسته علمی تشکیل دهند تا متوجه شوند این رژیم چگونه ایجاد شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته گفت:  درندگی و بی رحمی این رژیم در 50 روز اخیر بیشتر مشخص شد. متوسط روزانه 300 نفر را به شهادت رساندند که بیش از نیمی از آنها زن و کودک هستند؛ بنده در عمر خودم هیچ وقت چنین بی رحمی را در جنگ ندیدم؛ بیمارستان را بمباران کنند و زنان و کودکان را چنین مورد هجوم قرار دهند حتی نازی‌ها هم با این همه خشونت این‌ کار را نمی‌کردند.

وی افزود: دنیای غرب و آمریکا به عنوان پشتیبان اسرائیل باید پاسخ این جنایات را بدهد؛ انگلیسی‌ها این رژیم را ایجاد کردند و تحویل آمریکا دادند و الان از این پروژه بهره می‌برند؛ کشورهای غربی از عبارت صلح و آزادی همیشه سوءاستفاده کردند؛ بعد از فروپاشی شوروی درباره مسلمانان از این واژه‌ها فراوان بهره بردند اما باید گفت فلسطین یک آزمایشگاه تاریخی و جهانی برای راستی آزمایی مبانی غربی مانند صلح و آزادی بیان است؛ آنچه که می‌بینیم یک تضاد بین نظر و عمل در اروپا از این نظر است.

حدادعادل با اشاره به اینکه چه آتش بس ادامه پیدا کند چه نکند، وجدان بشری با این سوال مواجه است که شعار و عمل اروپا با هم همخوانی ندارد، گفت: در طول تاریخ چه تعداد قطعنامه و قرارداد صادر شد اما اسراییل به آن عمل نکرد و متعهد نبود؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: فضای آمریکا و اروپا بعد از طوفان الاقصی، آن آمریکا و اسرائیل سابق نخواهد بود؛ تظاهراتی که در لندن، نیویورک، اروپا و دانشگاه‌های مختلف برگزار شد گویای فروپاشی منطقی مبانی فکری غرب پس از عملیات طوفان الاقصی است.

وی تصریح کرد: دول دست نشانده غربی و کسانی که دنبال عادی سازی روابط با اسراییل بودند، شکست خوردند و حتی سفیر خود را از این سرزمین فراخواندند. تقویت مقاومت و حماس در منطقه با وجود بی عملی برخی کشورها از دیگر آثار این عملیات بود.

حدادعادل در بعد داخلی نیز آثار عملیات طوفان الاقصی را کمرنگ شدن جریانات فکری که به غرب خوشبین بودند عنوان کرد و گفت: جنگ اخیر در غزه جریان‌های فکری داخلی که به غرب خوشبین بودند و به آمریکا  لبخند می‌زدند را  کمرنگ تر از قبل کرد مانند فضایی که سال 1398 بعد از شهادت شهید سلیمانی در جامعه شکل گرفت./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها