صبح نو / لزوم وحدت اصولگرایان در برابر تاکتیک سلبی اصلاح‌طلبان

کد خبر: 1258851

صبح نو نوشت: گروهی از افراد سابقا اصلاح‌طلب که اکنون رویکرد «گذارطلبی» پیدا کرده‌اند و به دنبال ساختارشکنی‌اند، از موانع حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس هستند.

صبح نو / لزوم وحدت اصولگرایان در برابر تاکتیک سلبی اصلاح‌طلبان

گروه سیاست سایت فردا - برخلاف ادعاهای اصلاح‌طلبان که سعی می‌کنند جریان اصولگرا را متهم به پرهیز از رقابت می‌کنند حقیقت دیگری در رویکرد این جریان وجود دارد همانطور که روزنامه صبح نو نوشته: رقابت درست و منطقی که بتواند زمینه‌ساز مشارکت خوب در انتخابات مجلس دوازدهم شود، از دل دوگانه اصولگرا/ اصلاح‌طلب زاده می‌شود؛ چراکه اولا موجب می‌شود که رقابت بر سر گفتمان‌های متفاوت که دارای تفاوت‌های معنادار با هم هستند، شکل بگیرد و ثانیا بازتابی طبیعی از خواسته‌ها و منافع نیروهای اجتماعی باشد. 

گروهی از افراد سابقا اصلاح‌طلب که اکنون رویکرد «گذارطلبی» پیدا کرده‌اند و به دنبال ساختارشکنی‌اند، از موانع حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس هستند. مجموعه مواضع اصلاح‌طلبان در هفته‌های اخیر نشان می‌دهد که پس از شکست اپوزیسیون در ۲۵شهریور، این رویکرد کمی قدرت خود را میان اصلاح‌طلبان از دست داده و رویکردهای عمل‌گرایانه رفته‌رفته در حال باز کردن جای خود هستند. 

اصلاح‌طلبان خیز انتخاباتی گرفته‌اند و چه‌بسا برای شکل دادن به یک فراکسیون مؤثر از فرصت‌های پیش رو که یکی از آنها شکاف درون جریانی اصولگرایان است، می‌توانند استفاده کنند. ثبت‌نام حسن روحانی و مواضع او بخشی از همین فرایند است که به نظر چند گام جلوتر از ماه‌های گذشته در نسبت با انتخابات است. 

از سوی دیگر به دنبال گرفتن رأی سلبی از جامعه هستند تا خود را در نقطه مقابل وضع موجود تعریف کنند و درعین‌حال با تکثر جناح اصولگرا به رقابت بیشتر امیدوار خواهند شد. ازاین‌رو وحدت برای اصولگرایان هم راهبرد است، هم تاکتیک.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها