آخرین پیگیری های دولت برای محاکمه منافقین

کد خبر: 1259106

معاون حقوقی رییس‌جمهور درباره پیگیری های دولت در محاکمه منافقین گفت: در دولت سیزدهم با پیگیری‌هایی که انجام شد و بر اساس دعوتی که وزارت اطلاعات انجام داد، اسناد مربوط به جنایت‌های منافقین جمع آوری و حدود ۱۰۰ پرونده از منافقین به قوه قضاییه ارسال شده است، امیدواریم آرای قانونی علیه جریان منافقین صادر شود.

آخرین پیگیری های دولت برای محاکمه منافقین

«محمد دهقان» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا درباره آخرین وضعیت پرونده غرامت ایران از آمریکا گفت: چندین بار به صورت کتبی این موضوع پیگیری شد که هیاتی تشکیل شود تا درباره مبلغی که باید آمریکایی‌ها به ایران پرداخت کنند به تفاهم برسیم. ولی هنوز این اتفاق رخ نداده است.

وی افزود: آمریکایی‌ها هنوز نمایندگان خود را درباره پرونده غرامت مشخص نکرده و اعلام کردند که با مقامات بالاتر خود باید هماهنگ شوند تا کمیته‌ای در این باره تشکیل شود که هنوز این اتفاق رخ نداده است.

وی درباره دادگاه منافقین که قرار است ۲۱ آذرماه تشکیل شود، یادآور شد: خوشبختانه در دولت سیزدهم با پیگیری‌هایی که انجام شد و بر اساس دعوتی که وزارت اطلاعات انجام داد، اسناد مربوط به جنایت‌های منافقین جمع آوری شد و حدود ۱۰۰ پرونده به قوه قضاییه ارسال شد.

دهقان خاطرنشان کرد: با پیگیری دولت و وزارت اطلاعات این پرونده در حال رسیدگی در قوه قضاییه است و امیدواریم آرای قانونی علیه جریان منافقین صادر شود.

پیش از این مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرده بود که دادگاه کیفری رسیدگی به اتهامات اعضا و سرگرده گروهگ تروریستی منافقین در تاریخ ۲۱ آذر سال جاری به صورت علنی در دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار خواهد شد تا تمام جنایت‌ها و خباثت‌ها و نسل‌کشی ها آنها علیه بشریت و ملت مظلوم ایران رسیدگی شود.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها