گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و امارات

کد خبر: 1259321

وزرای امور خارجه ایران و امارات متحده عربی در گفت‌وگوی تلفنی، درباره آخرین تحولات غزه در سایه توافق آتش‌بس موقت تبادل نظر کردند.

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و امارات

وزیر امور خارجه گفت: کشورهای اسلامی باید به تلاش‌های خود برای توقف کامل جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و گشودن مسیرهای گسترده ارسال کمک‌های انسان دوستانه به غزه ادامه دهند.

حسین امیر عبداللهیان با همتای اماراتی خود تلفنی گفت‌وگو کرد.

وزرای خارجه ایران و امارات در این گفت‌وگو درباره آخرین تحولات غزه در سایه توافق آتش‌بس موقت تبادل نظر کردند.

امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به آتش بس موقت در غزه تاکید کرد: کشورهای اسلامی باید به تلاش‌های خود برای توقف کامل جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و گشودن مسیرهای گسترده ارسال کمک‌های انسان دوستانه به غزه ادامه دهند.

وزیر امور خارجه افزود: توقع آن است که شورای امنیت سازمان ملل با صدور قطعنامه‌ای مؤثر بتواند به وظایف خود در قبال مردم فلسطین عمل کند.

‎شیخ عبدالله بن زائد آل نهیان وزیر خارجه امارات نیز ضمن تشریح اقدامات این کشور در مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی جهت برقراری آتش بس افزود کشورش نهایت تلاش خود را برای استمرار آتش بس و افزایش ارسال کمک‌های انسان دوستانه به غزه به کار خواهد بست.

مقام اماراتی همچنین از آخرین اقدام‌های این کشور جهت برگزاری کنفرانس کاپ ٢۶ در امارات، امیر عبداللهیان را مطلع کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تشکر از دعوت رئیس امارات متحده عربی از رئیس جمهور کشورمان جهت حضور در این کنفرانس، نقطه نظرات جمهوری اسلامی ایران را در این خصوص برای مقام اماراتی توضیح داد.

امیر عبداللهیان افزود: با درک برگزاری کنفرانس بین‌المللی کاپ ۲۶ از سوی سازمان ملل و با ریاست امارات، حضور مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل در این اجلاس با توجه به جنایات جنگی و نسل کشی اخیر رژیم صهیونیستی در خور تأمل جدی است.

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها