انتخابات الکترونیکی در حوزه‌های بالاتر از ۲ کرسی نمایندگی

کد خبر: 1260002

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: برای انتخابات الکترونیکی برابر قانون در تمام حوزه‌های انتخابی بالاتر از دو کرسی نمایندگی توافق و جدولی تقدیم شورای نگهبان شده و ظرف ۱۵ روز آینده نتیجه نهایی به استان‌ها اعلام خواهد شد.

انتخابات الکترونیکی در حوزه‌های بالاتر از ۲ کرسی نمایندگی

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سید محمد تقی شاهچراغی معاون سیاسی وزارت کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران این استان اظهار داشت: خراسان جنوبی با اتکا بر ظرفیت های بی نظیر مردمی و همچنین تعهد و ایمان این مردم همیشه در عرصه های گوناگون اجتماعی و سیاسی در انقلاب اسلامی ایران سرآمد بوده است.

وی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی در ادوار گذشته همواره از استان های ممتاز با بیشترین میزان مشارکت انتخابات بوده ، گفت: خدمت به مردم وظیفه مدیران است و اقدامات و پروژه های عمرانی خوبی در استان خراسان جنوبی در حال اجرا می باشد که این اعتماد و ایمان مردم، وظیفه مسئولین را در خدمت رسانی به همه مردم گرانقدر این استان سنگین‌تر می‌کند.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه بر اساس گزارش های واصله و ارائه شده از سوی مدیران، این استان آماده برگزاری انتخابات پُرشور است، افزود: برای تحقق راهبرد سلامت انتخابات در این مقطع از انتخابات عدالت انتخاباتی و سلامت مدنظر ناظران و مجریان انتخاباتی است.

وی گفت: برای برگزاری انتخابات با مشارکت حداکثری و حفظ سلامت و امنیت دستگاه های گوناگونی در حال فعالیت هستند و مجموعه‌های مختلف دولت به ویژه وزارت ارتباطات و صداوسیما اقدامات خوبی برنامه ریزی و انجام می دهند که جای تقدیر دارد.

معاون سیاسی انتخابات کشور ادامه داد: سامانه شفافیت مالی در راستای عدالت انتخاباتی رونمایی شده و همه داوطلبان باید یک شماره حساب داشته باشند که اعلام شده و مطابق با قانون انتخابات هزینه های تبلیغاتی کاندیداها در این سامانه توسط ناظرین و مجریان رصد می شود.

شاهچراغی با اشاره به راهبرد مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در حوزه مشارکت انتخاباتی، تصریح کرد: بحمدالله شریط برای نقش آفرینی مردم فراهم است و تمام گروه های مردمی، احزاب، اقشار مختلف و نخبگان باید برای تحقق مشارکت حداکثری مورد تاکید رهبری تلاش کنند و این حضور قطعا می تواند به رشد، توسعه و اقتدار کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی کمک نماید.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: به واسطه اقلیم و جغرافیای کشور مشکلات تامین اینترنت و زیرساخت های ارتباطی مناطق احصاء و با وزارت ارتباطات توافق شده و زیر ساخت های ارتباطی در حال تامین است.

شاهچراغی ادامه داد: برخی نقاط از کشور نیاز به تقویت و توسعه ارتباطی دارند، که مسائل آنها شناسایی و احصاء شده و تامین اعتبارات و اقدامات اجرایی در حال انجام است . تامین فیبر نوری مورد نیاز شعب انتخاباتی و مراکز اخذ رای شروع شده و پیش بینی می شود تا نیمه بهمن همه شرایط برای برگزاری یک انتخابات خوب فراهم شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: برای انتخابات الکترونیکی برابر قانون در تمام حوزه‌های انتخابی بالاتر از دو کرسی نمایندگی توافق و جدولی تقدیم شورای نگهبان شده و ظرف 15 روز آینده نتیجه نهایی به استان‌ها اعلام خواهد شد.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها