جزئیات برنامه‌های سفر رئیسی به استان البرز

کد خبر: 1260009

رئیسی در دور دوم سفرهای استانی به البرز می‌رود و برنامه‌های متعددی خواهد داشت.

 جزئیات برنامه‌های سفر رئیسی به استان البرز

 از جمله شعارهای اعلامی دولت سیزدهم سفر به استان‌ها و اقصی‌نقاط کشور بوده است. بر اساس آمار ها سید ابراهیم رئیسی در اولین سال دولت خود به تمامی استان‌ها سرکشی کرده است.

دولت از پیش اعلام کرده بود که قصد دارد پروژه جدیدی را کلنگ‌زنی نکند و نهضت تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام را کلید بزند؛ مگر اینکه بر اساس کار کارشناسی، یک ضرورت وجود داشته باشد. در همین راستا با اختصاص اعتبارات ویژه، سعی در اتمام طرح‌هایی وجود دارد که بعضا بیش از یک‌دهه بر زمین مانده است. از جمله و به‌عنوان مثال، متروی پرند که ساخت آن 18 سال طول کشید و در دولت‌های مختلف به سرانجام نرسیده بود و هفته‌ی گذشته به افتتاح رسید.

رئیس‌جمهور سال گذشته 18 فروردین‌ماه با مترو به استان البرز سفر کرد و به‌همراه اعضای هیئت وزیران به بازدید از پروژه‌ها و طرح‌های نیمه‌تمام همسایه‌ی تهران پرداخت. طبق اعلام منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور، آیت‌الله رئیسی پایان هفته جاری در ادامه دور دوم سفرهای استانی خود به استان البرز خواهد رفت.

بازدید از دو پل در منطقه کوهستانی مسیر بزرگراه شهید سلیمانی از جمله برنامه‌های سفر رئیسی خواهد بود؛ یکی از این پل‌ها بر روی رودخانه کرج در منطقه بیلقان واقع شده است.

بزرگراه شهید سلیمانی از انتهای بزرگراه شهید همت به بزرگراه کرج-قزوین به طول 18 کیلومتر متصل خواهد شد؛ ساخت این پروژه سال 1395 شروع و مجموعا 78 درصد پیشرفت داشته است.

طبق گفته‌ی مجتبی عبداللهی استاندار البرز، این بزرگراه 38 درصد بار مسیر کرج-قزوین را سبک خواهد کرد و سال آینده در ایام دهه فجر به‌طور کامل بهره‌برداری می‌رسد.

بخش میانی این بزرگراه به طول 7.6 کیلومتر در بخش شمال شهر کرج با حضور رئیس‌جمهور در این سفر بهره‌برداری خواهد شد.

هم‌چنین بیمارستان 260 تختخوابی شهید سلیمانی فردیس که از سال 1390 کلنگ‌زنی شده بود و در دولت قبل 50 درصد پیشرفت داشت؛ هم‌اکنون بهره‌برداری شده و بیمار می‌پذیرد و در سفر آتی آیت‌الله رئیسی به افتتاح خواهد رسید.

این بیمارستان با مساحت زیربنای 21 هزار متر، دارای بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی است و می‌تواند بخش قابل توجهی از نیاز مردم این استان را برطرف کند.

افتتاح پروژه گازرسانی به 120 روستای استان البرز و شهر آسارا در برنامه‌های سفر یک‌روزه رئیسی است. این پروژه 452 خانوار را از نعمت گاز بهره‌مند خواهد کرد؛ اعتبار این پروژه 1300 میلیارد تومان اعلام شده است. در دور اول سفر استانی دولت به این استان، گازرسانی به 120 روستا انجام گرفته بود.

بر اساس این گزارش، افتتاح ساختمان دانشکده علوم پزشکی استان البرز با مساحت 21 هزار متر که با مشارکت یک خیّر ساخته شده، در این سفر به‌صورت رسمی بهره‌برداری خواهد شد.

به‌گفته‌ی داود منظور رئیس سازمان برنامه بودجه، دولت بنا دارد طرح‌های نیمه‌تمام که بیش از 50 درصد پیشرفت داشته را به سرانجام برساند؛ چراکه بسیاری از این طرح‌ها آماده شده و خواهد شد و تعداد زیادی از این طرح‌ها قابلیت دارند تا پایان امسال و نیمه‌ی سال آینده تکمیل شوند. دولت برای تکمیل 980 پروژه با این قابلیت نیازمند حدود 250 هزار میلیارد تومان است که از رهبر معظم انقلاب درخواست کرده 20 درصد از سهم 42 درصدی فروش نفت به صندوق توسعه ملیرا برای تکمیل این طرح‌ها اختصاص دهد که مورد موافقت ایشان نیز قرار گرفته است.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها