رییسی: وقف پشتوانه رفع گره‌های اجتماعی و اقتصادی است

کد خبر: 1260922

رییس جمهور با اشاره به نقش مهم خیرات در گره گشایی از مسایل و مشکلات بشریت، گفت: وقف پشتوانه‌ای برای رفع گره‌های اقتصادی و آسیب های اجتماعی است.

رییسی: وقف پشتوانه رفع گره‌های اجتماعی و اقتصادی است

سیدابراهیم رییسی جمعه شب در دیدار با خیرین حوزه سلامت استان البرز که در دانشکده پزشکی استان برگزار شد، افزود: کارکرد وقف و نذر در جامعه برای نشر معارف اسلامی و همچنین گره گشایی از مسایل اقتصادی و رفع مشکلات جامعه بشری بسیار مهم و غیرقابل انکار است.

وی با تاکید بر اهمیت وقف و خیرات در گره گشایی از مشکلات اجتماعی بشر،‌ اظهار داشت: وقف ریشه‌های بسیار بنیادی دارد و در فرهنگ دینی و آموزه های اسلامی ما نیز وقف و خیرات جایگاه بسیار مهم و ارزشمندی دارد.

رییسی ادامه داد: امروزه موضوع خیرات در حوزه های اقتصادی هم مطرح است به گونه ای که علاوه بر اقتصاد خصوصی،‌ دولتی و تعاونی،‌ اقتصاد خیرات هم تعریف شده است.

وی تصریح کرد: بسیاری از موسسات و مجموعه های علمی، آموزشی، فرهنگی و خدماتی در سطح دنیا با تکیه بر اقتصاد خیرات و وقف اداره می شود.

رفع تنش آبی ۱۰ هزار روستا تا پایان دولت سیزدهم

رییس جمهور همچنین با اشاره به اینکه مشکل کم آبی سه هزار و ۶۰۰ روستا با کمک و مشارکت خیرین رفع شده است، افزود: تا پایان دولت سیزدهم، تنش آبی ۱۰ هزار روستای کشور به طور کامل حل و فصل خواهد شد.

آیت الله رییسی با اشاره ارزش کار خیرین، گفت: مشارکت در ساخت مدرسه، بیمارستان و مراکز درمانی از جمله کارهای ارزشمند و بزرگی است که ثواب بسیاری را نصیب خیرین می کند و دولت وظیفه دارد در این حوزه، تسهیل گر و حامی باشد.

رییس جمهور اظهار داشت: وقتی فردی با تمام امکانات و دارایی خود برای یک کار بزرگ به میدان می آید، دولت هم وظیفه دارد به تعهداتش در این رابطه عمل کرده و ضمن تسهیل امرو، بستر مناسب را برای انجام کار فراهم کند.

رییس جمهور و هیات دولت صبح امروز در دور دوم سفرهای استانی وارد البرز شد. آیت الله رییسی دراین سفر ۵۶ طرح و پروژه عمرانی از جمله بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی فردیس را افتتاح کرد.

افتتاح ۲۰ پروژه راهداری و حدود سه هزار واحد مسکونی از دیگر پروژه های افتتاح شده توسط رییس جمهور در استان البرز است.

وزرا ومعاونان رییس جمهور همزمان با این سفر در شهرستان های تابعه البرز حضور یافته و ضمن افتتاح پروژه های عمرانی و تولیدی به بررسی مشکلات و نیازها می پردازند.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها