امیرعبداللهیان: بین دیپلماسی و میدان هماهنگی نزدیکی است

کد خبر: 1261026

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: امروز میان دیپلماسی و میدان در تأمین حداکثری منافع کشور هماهنگی دقیق و نزدیکی وجود دارد.

امیرعبداللهیان: بین دیپلماسی و میدان هماهنگی نزدیکی است

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان که امروز (شنبه ۱۸ آذر ماه) به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه تهران حضور یافت، ضمن گرامیداشت یاد شهدای دانشجو، اظهار کرد: خوشحالم از اینکه امروز در جمع دانشجویان حضور یافتم و از نقطه نظرات آنان بهره مند شدم.

وی ادامه داد: برخی از ایراداتی که در این جلسه نسبت به وزارت امور خارجه مطرح شد، صحیح است. از ویژگی‌های گفتمان انقلاب اسلامی ایران این است که توأم با عمل است و صرفاً با نظریه پردازی نیست‌.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: بسیاری از دوستان و مقامات دیگر کشورها می‌گویند ما به وضعیت ایران غبطه می‌خوریم. زمانیکه در مصر آقای مُرسی با رأی مردم روی کار آمد، با چند دانشجو در قاهره و تهران گفت‌وگو کردم؛ آنها می‌گفتند انگیزه ما برای تحصن در میدان التحریر این بود که دانشجویان ایران خلاقیت‌هایی دارند و ما هم باید اینگونه عمل کنیم.

وی یادآور شد: البرادعی یک بار در مصاحبه‌ای اعلام کرد که میانگین سنی دانشمندان ایران ۲۷ سال است و این طور اذعان داشت که چرا جوانان ایرانی می‌توانند اما ما نمی‌توانیم؟

امیرعبداللهیان در مورد تحولات غزه، تصریح کرد: اینکه برای مقابله با رژیم جعلی اسرائیل برای حمایت از فلسطین چه اقداماتی انجام شده است و باید انجام می‌شد، بخشی از این اقدامات به حوزه مقاومت در منطقه ربط دارد. بعد از سخنرانی سیدحسن نصرالله برخی از دوستان ارزشی در وزارت خارجه با ما تماس گرفتند و گفتند که ما انتظار دستور حمله گسترده به رژیم صهیونیستی را داشتیم. ما به گروه‌های مقاومت دستور نمی‌دهیم و آنها بر اساس تصمیمات خود اقدام می‌کنند.

وی یادآور شد: در عمیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر واقعاً اسرائیل فروریخت. در رژیم صهیونیستی ۷ سرویس امنیتی به طور شبانه روز با پیشرفته‌ترین امکانات فعال بودند، اما این عملیات همه چیز آنها را فروریخت. بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با برخی از سران منطقه گفت وقتی وارد تل آویو شدم، شوک زده بودم.

امیرعبداللهیان در ادامه گفت: امروز میان دیپلماسی و میدان در تأمین حداکثری منافع کشور هماهنگی دقیق و نزدیکی وجود دارد.

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها