تذکر حاجی دلیگانی به رئیس جمهور و وزرای نیرو و نفت در خصوص آلودگی هوای اصفهان

کد خبر: 1261282

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس، با ابراز نگرانی از شروع آلودگی هوای اصفهان و شهرهای اطراف گفت: بنده یک تذکری به آقای رئیس جمهور و وزرای نیرو و نفت نوشتم و هشدار دادم و با اینکه هنوز مازوت‌سوزی نیروگاه شروع نشده است از آنها خواستم تا حداقل جلوی این اقدام را بگیرند چرا که اگر مازوت هم در نیروگاه شهید منتظری استفاده شود وضعیت وحشتناکی ایجاد خواهد شد.

تذکر حاجی دلیگانی به رئیس جمهور و وزرای نیرو و نفت در خصوص آلودگی هوای اصفهان

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس، با ابراز نگرانی از شروع آلودگی هوای اصفهان و شهرهای اطراف گفت: بنده یک تذکری به آقای رئیس جمهور و وزرای نیرو و نفت نوشتم و هشدار دادم و با اینکه هنوز مازوت‌سوزی نیروگاه شروع نشده است از آنها خواستم تا حداقل جلوی این اقدام را بگیرند چرا که اگر مازوت هم در نیروگاه شهید منتظری استفاده شود وضعیت وحشتناکی ایجاد خواهد شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی، در جمع خبرنگاران خبرگزاری خانه ملت با اشاره به دلایل آلودگی هوا در اصفهان، گفت: وضعیت آلایندگی در کلانشهر اصفهان و شهرهای حوزه انتخابیه که در جدار شمالی شهر اصفهان قرار دارند از لحاظ عددی که اعلام می‌شود بدتر از حتی تهران است کمااینکه تا 250 هم می‌رسد.

حاجی دلیگانی اظهار کرد: بنده یک تذکری به آقای رئیس جمهور و وزرای نیرو و نفت نوشتم و هشدار دادم و با اینکه هنوز مازوت‌سوزی نیروگاه شروع نشده است از آنها خواستم تا حداقل جلوی این اقدام را بگیرند چرا که اگر مازوت هم در نیروگاه شهید منتظری استفاده شود وضعیت وحشتناکی ایجاد خواهد شد چراکه واقعا آماری که شبکه بهداشت و درمان اعلام می‌کند از لحاظ هم مراجعان به درمانگاه‌ها که این روزها به دلیل مشکلات ریوی ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده است، همچنین آمار مرگ و میر ناشی از آلایندگی نشان می‌دهد که باید این موضوع به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: افرادی همچون آقای احمدیان که در تهران در این زمینه تصمیم‌گیرنده اصلی است باید این ملاحظه را داشته باشند که حداقل امسال مازوت‌سوزی را انجام ندهند تا در پی بحث تغییر سوخت این نیروگاه را که از سال گذشته دنبال می‌کردیم یا جابجا شود یا سوخت آن به گازوئیل و گاز تغییر پیدا کند.یعنی سیکل ترکیبی شود که به این اندازه آلایندگی نداشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های صعنعتی در این منطقه گفت: مجموعه انتخاب به اندازه چند برابر پالایشگاه، ذوب آهن و فولاد مبارکه که وصف آنها را شنیده‌اید، اهمیت دارد چرا که در آن برای حدود ۱۸ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است اما فاقد آلایندگی، آب‌بری و مشکلاتی است که این کارخانه‌ها ایجاد کرده‌اند.

وی ادامه داد: علاوه بر اینکه این تلاش از بُعد خوداتکایی کشور اهمیت دارد چرا که اگر تولیدات این واحد در این سال‌هایی که تحریم‌های ظالمانه وجود داشته به جامعه ارائه نمی‌شد می‌توانست عواقبی برای کشور به همراه داشته باشد. به هر حال هم این واحد و هم واحدهای مشابه آن که در کشور فعال هستند توانسته‌اند آنچه که نیازهای جامعه و بازار بوده است، تامین کنند لذا این موضوع دارای اهمیت است.

وی تصریح کرد: حوزه انتخابیه ما ۴۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و دارای ۱۳ شهر و ۲۵ روستا است که باید پاسخگوی مطالبات آنها باشیم.

حاجی دلیگانی در بیان چالش‌هایی که پیرامون تحقق مطالبات مردمی در این منطقه وجود دارد، تاکید کرد: بحث مربوط به محدودیت‌ها و موانعی که در حال حاضر در حوزه صنعت وجود دارد در دو شهرستان ما که علاوه بر کشاورزی بیشتر صنعتی هستند بحث سرمایه در گردش  است که الان به واسطه سیاست‌های کلی که دولت دارد وام و تسهیلات برای سرمایه در گردش کم است و این یک مشکل است. همچنین مشکل دیگر مربوط به حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای است چرا که برخی واحدها نوع نیروی کاری که دارند با آن تخصصی که مورد نیاز واحدهای صنعتی است مطابق نیست و افرادی در این مجموعه‌ها فعال هستند که هیچ تخصصی ندارند یعنی لازم است هم دانشگاه فنی و حرفه‌ای بتواند تکنسین در حد کاردانی تربیت کند و هم مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای باید با این واقعیت‌ها روبرو شوند و افراد جامعه را به گونه‌ای آموزش دهند که مرتبط با تخصص شان بکارگیری شوند.

وی افزود: متاسفانه مشکلی که در حوزه انتخابیه با آن مواجهیم وجود فارغ‌التحصیلانی در سطح دکتری و کارشناسی ارشد است که با نوع تحصیلاتی که دارند معمولا به دنبال مشاغلی هستند که ظرفیت پذیرش بیشتر برای آنها وجود ندارد. خصوصا در شاهین شهر که شهری است که از سراسر کشور و از قومیت‌ها و استان‌های مختلف در آن سکونت دارند و در این زمینه با شهر کرج مشابهت دارد. اما مشکل اساسی آن وجود تحصیل‌کردگان بدون شغل است که درصد آن هم قابل توجه است.

حاجی دلیگانی بیان کرد: البته ایجاد یک منطقه ویژه اقتصادی با گرایش صنایع هوایی برای شاهین‌شهر مصوب شده است که به قانون تبدیل شده و مراحل اجرایی آن در حال آماده شدن است که اگر بتواند شروع به کار کند بخشی از این تحصیل‌کردگان را می‌تواند بکارگیری کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: بنده بارها گفته‌ام ما نماینده دولت نیستیم بلکه نماینده مردم هستیم که این موضوع مورد انتقاد برخی قرار گرفت اما بنده همچنان پیگیر مطالبات مردمی خواهم بود./خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها