متکی: ما باید برای مشارکت حداکثری تدبیر کنیم

کد خبر: 1261951

سخنگوی شورای وحدت با بیان اینکه ما باید برای مشارکت حداکثری تدبیر کنیم، گفت: احزاب مجوز می گیرند که در فصل انتخابات فعالیت کنند و مردم را به مشارکت ترغیب کنند، نه اینکه انتخابات را تحریم و این بازی را به نام چانه زنی دنبال کنند.

 متکی: ما باید برای مشارکت حداکثری تدبیر کنیم

سخنگوی شورای وحدت با بیان اینکه ما باید برای مشارکت حداکثری تدبیر کنیم، گفت: احزاب مجوز می گیرند که در فصل انتخابات فعالیت کنند و مردم را به مشارکت ترغیب کنند، نه اینکه انتخابات را تحریم و این بازی را به نام چانه زنی دنبال کنند.

نشست «هم‌اندیشی مشارکت در انتخابات پیش‌رو؛ راهکارها و چالش‌ها» در مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی عصر امروز(چهارشنبه)  با حضور سید مرتضی نبوی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، منوچهر متکی، سخنگوی شورای وحدت، عبدالله مرادی مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور و علی خضریان نماینده تهران در مجلس برگزار شد.

منوچهر متکی دبیر و سخنگوی شورای وحدت نیروهای انقلاب در این نشست با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در مورد مشارکت حداکثری در انتخابات طی سخنانی اظهار داشت: مسئولان باید اقدامات لازم را برای برگزاری انتخابات باشکوه انجام دهند و عملکرد خود در این حیطه را به مردم گزارش کنند.

وی افزود: اینکه نامزدی پول بیشتری داشته باشد و بتواند توزیع خوبی داشته باشد و بر اساس روابط عمومی قوی آرای بیشتری کسب کند و به مجلس راه یابد، این وهن نظام و انقلاب است و در هر دوره افرادی از این طریق وارد مجلس می‌شوند،این موضوع باید مورد توجه دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد.

متکی خاطرنشان کرد:‌ اگر نامزدها مُر قانون را رعایت کنند، نمود برگزاری انتخابات خوب خواهد بود و باید بدانند که اگر تخلف کردند به مجلس راه پیدا نمی کنند.

سخنگوی شورای وحدت نیروهای انقلاب عنوان کرد:‌ در حوزه مردم باید به این نکته توجه کنیم که تعریف انتخابات قبل و بعد از انقلاب را با مقایسه درستی ارائه کنیم چون قبل از انقلاب انتخابات نداشتیم و افرادی از دربار شاه مشخص می‌شدند و از صندوق‌های رای بیرون می‌آمدند. امام و انقلاب اسلامی حق تعیین سرنوشت را به مردم برگرداند.

وی با بیان اینکه روی کار آمدن دولت‌های مختلف در کشور نشان دهنده به رسیمت شناخته شدن  تعیین حق سرنوشت مردم است،  گفت: ما در ادبیات صحبت با مردم باید این حق را برای مردم برجسته کنیم که انتخابات برای قاطبه مردم یک حق، برای دین‌مداران  یک تکلیف دینی و برای وطن‌پرستان یک تکلیف ملی است.

متکی با بیان اینکه رضایتمندی مردم ملاک است، خاطرنشان کرد: دولت‌ها باید به این مقوله توجه کنند. اگر مردم رضایت نداشته باشند در انتخابات شرکت نمی‌کنند و این مسئله را در دو دوره گذشته انتخابات که مردم احساس کردند حکمرانی به خوبی اداره نمی شود، به شکل محسوس مشاهده کردیم.

سخنگوی شورای وحدت نیروهای انقلاب با بیان اینکه ما باید برای مشارکت حداکثری تدبیر  داشته باشیم، اظهار داشت: احزاب مجوز می گیرند که در فصل انتخابات فعالیت کنند و مردم رابه مشارکت ترغیب کنند مجوز نمی گیرد که انتخابات را تحریم کند در هیچ جای دنیا این مرسوم نیست،این بازی را به نام چانه زنی دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه از حضور سلیقه‌های مختلف در انتخابات حمایت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: درصد مشارکت مردم در انتخابات در شهر تهران پایین است و نصف میانگین مشارکت کشوری است و دلایل مختلفی دارد که باید به آن توجه کنیم. به هر حال  در این دوره مشارکت حداکثری مدنظر است و باید برای مشارکت حداکثری از همه ظرفیت‌های نظام استفاده کنیم./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها