نبوی: رد صلاحیت برخی افراد شناخته شده، خبر خوبی نبود

کد خبر: 1261974

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وقت آن رسیده که نظام حمایت کند تا چند حزب جدی در کشور ایجاد شود. ما در زمینه سیاسی بلوغ داشتیم ولی به آن حد مورد نظر نرسیده است.

 نبوی: رد صلاحیت برخی افراد شناخته شده، خبر خوبی نبود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وقت آن رسیده که نظام حمایت کند تا چند حزب جدی در کشور ایجاد شود. ما در زمینه سیاسی بلوغ داشتیم ولی به آن حد مورد نظر نرسیده است.

نشست هم‌اندیشی «مشارکت در انتخابات پیش‌رو؛ راهکارها و چالش‌ها» در مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی با حضور «سید مرتضی نبوی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، «منوچهر متکی» سخنگوی شورای وحدت، «عبدالله مرادی» مدیر کل دفتر امور سیاسی وزارت کشور برگزار شد.

 نبوی در این نشست با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در زمینه انتخابات در دیدار با مسئولان نظام، گفت: سخنان مقام معظم رهبری در زمینه انتخابات جدی و راهگشا بود. انتخابات در این مقطع، جنبه امنیت نرم پررنگی دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: اتفاقاتی که در گذشته افتاد این بود که حس کردند پشتوانه مردمی نظام در دو انتخابات گذشته کم شده و تصور کردند که اگر اغتشاشاتی ایجاد کنند، مردم حمایت خواهند کرد. اما مردم خیلی زود فهمیدند که اهداف این اغتشاشات به نفع‌شان نیست.

وی در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد، ‌گفت: اگر جنبه رقابت جدی باشد و مشارکت بالا باشد و انتخابات در فضای امنی برگزار شود، نشانه قدرت ملی است. کسانی که در زمینه انتخابات نقش ایفا می‌کنند، وزارت کشور، هیات های نظارت و اجرایی، شورای نگهبان و رسانه‌ها به همراه اصحاب رسانه باید در راستای افزایش مشارکت اقدام کنند.

نبوی تصریح کرد: وقت آن رسیده که نظام حمایت کند تا چند حزب جدی در کشور ایجاد شود. ما در زمینه سیاسی بلوغ داشتیم ولی به آن حد مورد نظر نرسیده است.

عضو مجمع تشخیص گفت: دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی در گرفتن استعلام برای تشکیل احزاب نقش دارند. زیرا این فکر پیش می‌آید که ممکن است این احزاب خارج از چارچوب فعالیت کنند. اما چارچوب این فعالیت‌ها باید قانون اساسی باشد. اگر قرار است این موضوع شکل بگیرد، باید این اتفاق بیفتد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: رسانه‌ها به خصوص فضای مجازی، نقش مهمی دارند اما امیدبخشی باید توسط دولت، مجلس ‌و سایر نیروهای نظام انجام شود. رسانه‌ها باید برای افزایش مشارکت مردم و حفظ آن را در انتخابات نقش روشنی ایفا کنند. دولت شبانه‌روز تلاش میکند، گرچه ضعف‌هایی در بعضی بخش‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به اقدامت مثبت و ‌موثر دولت در حوزه سیاست خارجی، تصریح کرد: این دولت برخلاف دولت‌های گذشته، گرچه شاید پیش‌بینی نمی‌شد اما در زمینه سیاست خارجی بسیار فعال عمل کرده و توانسته است ارتباط با همسایگان را احیا کند که تبیین آن می‌تواند امیدبخش باشد.

نبوی همچنین درباره رد صلاحیت برخی از نمایندگان فعلی و گذشته در انتخابات پیش روی سال 1402، اظهار داشت: امکان داشت کسانی که سابقه زیادی داشتند، رد صلاحیت نشوند تا نگویند انتخابات مهندسی شده برگزار شده است. رد صلاحیت برخی افراد شناخته شده، خبر خوبی نبود. امیدواریم شورای نگهبان با توجه به توصیه‌های رهبری، به دنبال ایجاد مشارکت باشد. فضای مجازی نقش بسیاری در این زمینه دارد. باتوجه به زمان باقی‌مانده، از فرصت برای بالا بردن مشارکت استفاده کنیم./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها