دنیای اقتصاد/ آمریکا توافق هسته‌ای احیا نمی‌کند

کد خبر: 1262359

دنیای اقتصاد نوشت: ایرانی‌ها می‌دانند که آمریکا احتمالا توافق هسته‌ای رو به نابودی را احیا نمی‌کند و تحریم‌ها را در سال انتخاباتی لغو نمی‌کند.

دنیای اقتصاد/ آمریکا توافق هسته‌ای احیا نمی‌کند

گروه سیاست سایت فردا - مدتی می‌شود که خبری از ادامه مذاکرات و توافق هسته‌ای نیست و به نظر می‌رسد فعلا نمی‌توان انتظار تحول خاصی را در این حوزه داشت.

روزنامه دنیای اقتصاد در این رابطه به نقل از اکونومیست نوشته: ایرانی‌ها می‌دانند که آمریکا احتمالا توافق هسته‌ای رو به نابودی را احیا نمی‌کند و تحریم‌ها را در سال انتخاباتی لغو نمی‌کند. درحالی‌که این دست‌نیافتنی است، یک معامله جامع با آمریکا در میان‌مدت قابل تصور است. با این حال برخی در غرب به ترامپ امیدوارند.

در واشنگتن، سیاستمداران جمهوری‌خواه تهدید منطقه‌ای ناشی از ایران را به عنوان دلیلی بر بی‌کفایتی ژئوپلیتیک رئیس‌جمهور جو بایدن معرفی می‌کنند. نمایش قدرت ایران پس از کنترل دولت بر ناآرامی‌های اواخر سال ۲۰۲۲ قوت گرفته است. انزوای دیپلماتیک و اقتصادی ایران نیز در حال کاهش است.

برخی مشتاقانه امیدوارند که ترامپ و سیاست فشار حداکثری او را بازگردانند. اما جمهوری اسلامی که سال آینده ۴۵ ساله می‌شود، مقاومت خود را ثابت کرده است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها