حقیقت پور در گفت‌وگو با «فردا»:

شریان فقط با آبروی خودش بازی می‌کند

کد خبر: 1263693

فعال سیاسی گفت: فکر نمی کنم شریان توفیقی در انتخابات داشته باشد و عوامل پشت صحنه فقط با آبروی خودشان بازی می کنند.

شریان فقط با آبروی خودش بازی می‌کند

گروه سیاست سایت فردا: سلایق مختلف سیاسی برای انتخابات مجلس در حال ساماندهی و پیش بردن برنامه های شان هستند؛ در این میان شریان -که برخی تحلیلگران آن را مجموعه ای دولت ساخته توصیف می کنند- رویه ای را پیش گرفته که هم می تواند به دولت لطمه بزند و هم به ائتلاف اصولگرایان.

منصور حقیقت پور در گفتگو با خبرنگار فردا درباره سرنوشت سیاسی شریان گفت: شریان ضعیف‌تر از کارگزاران و  مشارکت خواهد شد. باز در کارگزاران 4 نفر شخصیت قوی و محکم وجود دارد، در شریان که خبری از آن 4 نفر هم نیست بنابراین فکر نمی کنم توفیقی در انتخابات داشته باشد و عوامل پشت صحنه فقط با آبروی خودشان بازی می کنند.

وی افزود: امروز مردم منتقد ضعف های دولت هستند مخصوصا نسبت به عدم کارآمدی دولت در حل مشکلات معیشتی و اقتصادی نارضایتی دارند. حالا اگر مجموعه ای از طرف دولت بخواهد به سازماندهی افکارعمومی مردم در انتخابات بپردازد با رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب همخوانی ندارد.

این فعال اصولگرا یادآور شد: سلامت انتخابات به معنای آن است که مردم آزاد باشند و بتوانند براساس یافته های خودشان بتوانند نامزد یا فهرست مطلوب شان را پیدا کنند و به آن رأی دهند. از آنجا که مردم منتقد وضع موجود هستند با نیت تغییر اوضاع پای صندوق های رأی می آیند و به فهرستی رأی خواهند داد که نماد تغییر باشد.

وی با بیان اینکه دولت باید به وظیفه خود در انتخابات عمل کند و هیچ دخالتی در امر برگزاری انتخابات نداشته باشد، ادامه داد: معاون رئیس جمهور در میتینگ انتخاباتی دیده شد که این جای سئوال داشت. اگر او به نیابت از دولت در آن جمع حضور داشت اسمش دخالت است و اگر تصمیم شخصی اش هم بوده، اسمش تمرد است.

حقیقت پور با بیان اینکه دولت نباید هیچ نقشی در جهت دهی به آرای مردم ایفا کند، افزود: دولت دو ظیفه مهم تأمین سلامت و تأمین امنیت انتخابات را برعهده دارد. باید بگونه ای زمینه فراهم شود که همه بیایند بدون هیچ مشکلی به فهرست یا نامزد مطلوب خود رأی دهند و این آرا در زمان شمارش به مثابه حق الناس صیانت و حفاظت شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها