جام جم / دیدگاه مترقی رهبری به زنان

کد خبر: 1264744

جام جم نوشت: خانواده و وظیفه مادری در فرآیند حضور اجتماعی زن نباید فدا شود؛ همان‌طور که توانمندی‌ها و استعدادهای زنان نباید نادیده گرفته شود.

حجم ویدیو: 7.48M | مدت زمان ویدیو: 00:01:04 دانلود ویدیو

گروه سیاست سایت فردا - رهبرمعظم انقلاب روز گذشته بیانات بسیار مهمی در مورد نقش و جایگاه زنان در خانواده و اجتماع داشتند. ایشان بر برابری زن و مرد در مراتب عروج معنوی و قدرت یکسان این دو در نقش‌آفرینی اجتماعی تاکید کردند.

روزنامه جام جم در این باره نوشته: خانواده و وظیفه مادری در فرآیند حضور اجتماعی زن نباید فدا شود؛ همان‌طور که توانمندی‌ها و استعدادهای زنان نباید نادیده گرفته شود.

متاسفانه در جامعه ما دو نگاه وجود دارد که مغایر با این دیدگاه است؛ یکی اعتقاد به سوق دادن زنان به سمت نمایش جاذبه‌های جنسی که تحت تاثیر هجمه‌های غربی شکل گرفته و دیگری نگاهی عقب‌افتاده به زن که حاصل جماد فکری است که نگاهی غلط و سطح پایین به زنان دارد. 

طبق نگاه دوم، زنان موجودی ناتوان و ضعیف هستند که نمی‌توانند عهده‌دار امور سطح بالا باشند؛ نگاهی که کاملا در مغایرت با دیدگاه‌های مقام معظم رهبری در مورد زنان است. این موضوع نشان می‌دهد که رواج اندیشه‌ها و دیدگاه‌های رهبری در جامعه ضروری است چرا که این همان دیدگاهی است که اسلام درباره زن دارد یعنی نگاهی منطقی و عقلانی. این دیدگاه در جامعه ما باید تبدیل به گفتمان شود تا همگان بدانند زن ابزار جنسی نیست بلکه انسانی است که با توجه به استعدادها و توانایی‌هایش می‌تواند در جامعه نقش‌آفرینی کند. اگر این مسأله تبیین شود نه تنها زنان جامعه ما بلکه همه زنان در جهان نجات یافته و به جایگاه واقعی خود دست می‌یابند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها