آرمان ملی/ اصلاح‌طلبان بر سر دوراهی؛ اعتدالیون در پی ائتلاف

کد خبر: 1265091

آرمان ملی نوشت: دسته‌ای از اصلاح‌طلبان هستند که رویکرد صندوق محور دارند و معتقدند که باید از هر فرصتی ولو از روزنه‌های کوچک استفاده کرد

آرمان ملی/ اصلاح‌طلبان بر سر دوراهی؛ اعتدالیون در پی ائتلاف

گروه سیاست سایت فردا ، بحران تصمیم‌گیری در میان اصلاح‌طلبان جدی‌تر از پیش شده است اما می‌توان تشخیص داد که رادیکال‌های این جریان همچون چند ماه گذشته یکه‌تاز میدان نیست. 

روزنامه آرمان ملی در این باره نوشته: دسته‌ای از اصلاح‌طلبان هستند که رویکرد صندوق محور دارند و معتقدند که باید از هر فرصتی ولو از روزنه‌های کوچک استفاده کرد و با مشارکت در انتخابات شرایط را تغییر داد. رویکردی که بیشتر از آن بوی ائتلاف برای حضوری موثرتر در انتخابات استشمام می‌شود. چه اینکه برخی احزاب اصلاح‌طلب همچون کارگزاران سازندگی، ندای ایرانیان و اعتماد ملی بر همین مبنا پیش می‌روند و احتمالا پس از 15 دی و اعلام نظر شورای نگهبان به سمت ائتلاف با اعتدالیون بروند و مدل مجلس دهم را تکرار کنند.  

آنچه رویکرد و راهبرد کلی اصلاح‌طلبان و جبهه اصلاحات به عنوان نهاد اجماع‌ساز این جریان است همان عدم کنشگری فعال در انتخابات است. 

جواد هروی، دبیر کل حزب اعتدال و توسعه گفته: اعتدال و توسعه برای کسب بسیاری از صندلی‌های مجلس به میدان انتخابات ۱۴۰۲ وارد شده و به همین خاطر برنامه‌های بسیار مدون و جدی برای حل مشکلات کشور، ایجاد رضایت عمومی، مبارزه با فساد و حتی بحث رفع تحریم‌ها پیش‌بینی کردیم. در این راستا احتمال ائتلاف با گروه‌های دیگر هم وجود دارد و در بحث سیاسی و انتخاباتی همه دنیا مرسوم است که اگر نیاز باشد احزاب می‌توانند حتی با مخالفین خودشان هم ائتلاف کنند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها