نتانیاهو: توافق‌ها و اختلافاتی با واشنگتن درباره جنگ غزه داریم

کد خبر: 1265693

نخست وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه گفت که این رژیم به فلسطینیان اجازه بازگشت به شمال غزه را نخواهد داد و تصمیمی غیر از این اتخاذ نشده است.

نتانیاهو: توافق‌ها و اختلافاتی با واشنگتن درباره جنگ غزه داریم

 «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه تاکید کرد که این رژیم به فلسطینیان اجازه بازگشت به شمال غزه را نخواهد داد.

وی در ادامه سخنانش گفت: «به ساکنان غزه اجازه بازگشت به شمال باریکه را نخواهیم داد و هیچ تصمیم غیر از این گرفته نشده و ماموریت نخست ما، بازگرداندن اسرائیلی‌ها به شهرک‌های اطراف غزه است».

نتانیاهو اضافه کرد: «هیچ تغییری در دستورات جنگ ایجاد نشده و بر اساس منافعمان اقدام می‌کنیم و توافق‌ها و اختلافاتی با واشنگتن درباره جنگ غزه داریم».

 هشتاد و هفت روز از جنگ در غزه می‌گذرد، طولانی‌ترین جنگی که تاکنون رژیم اسرائیل در آن حضور داشته و همچنان آمار تلفات نظامی‌اش رو به افزایش است؛ طبق آمار اعلامی ارتش این رژیم تعداد تلفات در جنگ علیه غزه به بیش از ۵۰۰ کشته افزایش یافته است. آماری که با ملاحظات زیاد و به شکل قطره‌چکانی منتشر می‌شود.

از سوی دیگر یک مقام اسرائیلی امروز (دوشنبه) بدون ذکر نام خود به خبرگزاری رویترز گفت که مرحله سوم جنگ در غزه ۶ ماه به طول خواهد انجامید.

این منبع اسرائیلی با بیان اینکه جنگ در این مرحله «بسیار  دشوار» خواهد بود، گفت که جنگ در مرحله سوم شامل عملیات‌های محدود و مشخص برای هدف قرار دادن رهبران و فرماندهان مقاومت در غزه است. او همچنین خبر داد که نظامیان این رژیم برای حرکت به سمت جبهه شمالی (مرز لبنان) آماده و تجهیز می‌شوند.

این مقام اسرائیلی همچنین به خروج پنج تیپ ارتش از غزه اشاره کرد و در بیان چرایی این اقدام آن را در راستای «بازیابی فعالیت اقتصادی اسرائیل» عنوان کرد.

رادیو ارتش اسرائیل روز گذشته گفت‌ که «ارتش تصمیم گرفته است پنج تیپ رزمی فعال در نوار غزه را مرخص کند. تیپ احتیاط ۵۵۱ و ۱۴ و سه تیپ آموزشی، پنج تیپ مذکور هستند.

به گفته کارشناسان نظامی هم‌اکنون ارتش اسرائیل حدود ۱۷ تیپ فعال در نوار غزه دارد که مجموع چنین عددی بیش از ۱۰۰ هزار نیرو می‌شود./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها