میرتاج الدینی: بورس طلا باعث افزایش اعتماد عمومی شده است

کد خبر: 1265891

رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی جزئیات نشست این فراکسیون با رئیس سازمان بورس کشور و مدیر عامل بورس کالا را تشریح کرد.

میرتاج الدینی: بورس طلا باعث افزایش اعتماد عمومی شده است

سید محمدرضا میرتاج الدینی، با  اشاره به جزئیات نشست فراکسیون راهبردی مجلس با رئیس سازمان بورس کشور و مدیر عامل بورس کالا، گفت: در این جلسه نمایندگان عضو فراکسیون، سوالاتی را درباره شیوه کار بورس کالا مطرح کردند.

نماینده مردم تبریز،آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایرادات و ابهاماتی درباره فعالیت بورس کالا وجود دارد، ادامه داد: در این بخش شبهاتی وجود داشت اعم از اینکه عرضه کالاها در بورس کالا موجب افزایش قیمت و ایجاد یک بازار سیاه می شود و نهایتا این کالاها به دست تولیدکنندگان نرسیده و به دست واسطه گران می‌رسد.

رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان پیرو این اشکالات، نظارتی میدانی را به مدیریت فراکسیون راهبردی مجلس انجام دادند، اظهار کرد: براساس این نظارت میدانی هم رئیس سازمان بورس کشور و مدیر عامل بورس کالا به صورت مفصل  به سوالات نمایندگان پاسخ دادند. همچنین  نمایندگان تاکید داشتند که عمده اشکالات مطرح شده در خصوص مصالح ساختمانی بوده است که مسئولین در پاسخ گفتند قیمت سیمان در بورس کالا و در یک سال گذشته تغییر قیمت و نوساناتی نداشته است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین مسئولین تاکید کردند که اشکالات در جایی دیگر است. به عنوان مثال مسئولین عنوان داشتند که  واحدهای عرضه کننده در حد مورد نیاز کشور عرضه نمی‌کنند و این موضوع زمانی رخ می دهد که قیمت این کالاها بر اساس نرخ دولتی است و فاصله قیمتیِ بین آنها و بازار آزاد وجود دارد. بنابراین دولت برای اینکه محصولات فرآوری شده از این کالاها، افزایش قیمت پیدا نکند، این کالاها را با یک نرخ دولتی اعلام می کند لذا در این بخش بورس کالا مدیریت می کند تا همه مصرف کنندگان کالای خود را  تهیه و این کالاها در انحصار شرکتی نباشد، بنابراین برای این بخش سقف تعیین می شود.

میرتاج الدینی با اشاره به مدیریت بورس کالا در زمینه  تامین کالاهای واحدهای تولیدی، بیان کرد: همواره در این بخش با واحدهای تولیدی بزرگ قراردادهای بلند مدت منعقد می شود لذا  مسئولین بورس کالا در این بخش تاکید داشتند که یک شفافیتی در حوزه عرضه کالا و تقاضا اعمال می شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات موثر بورس کالا در بازار طلا بیان کرد: بورس طلا باعث شده تا کارخانجات تولید طلا که قبلا نمی توانستند طلای خود را به فروش برسانند، محصول خود را در بورس کالا عرضه کنند. این موضوع باعث افزایش اعتماد مردم شده و موثر بوده است.

میرتاج الدینی بیان کرد: در مجموع گزارش های رئیس سازمان بورس کشور و مدیر عامل بورس کالا مطلوب بود و در این جلسه بنا شد تا مسئولین برخی از اشکالات مطرح شده را  نیز مورد پیگیری قرار دهند.//خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها