آلبرت بغزیان در گفت‌وگو با «فردا»:

تبعات مجوز افزایش قیمت در شرایط کنونی

کد خبر: 1265936

یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: ارز روزی به 60 هزار تومان رسید قیمت ها بالا رفت اما وقتی قیمت ارز به 50 هزار تومان برگشت و ثابت ماند، قیمت ها نه تنها کاهش نیافتند بلکه مثل مرغ، تخم مرغ و گوشت افزایشی نیز شده اند.

تبعات مجوز افزایش قیمت در شرایط کنونی

گروه اقتصاد سایت فردا: پیش بینی می شد در سال مهار تورم و رشد تولید اتفاقات مثبتی در این حوزه بیفتد به طوری که مردم آثار شعار سال را به ویژه در نیمه دوم سال احساس کنند اما هر چه زمان گذشت امواج گرانی یکی پس از دیگری از راه رسید و حالا در نیمه دوم سال از گوشت و مرغ گرفته تا اینترنت گران‌تر شدند.

آلبرت بغزیان در گفت‌وگو با خبرنگار فردا درباره آینده شاخص تورم گفت: مهار تورم به این معنی است که ابتدا ثبات در بازار پدید آید و بعد از آن حتی قیمت ها کاهشی شود اما آنچه اتفاق افتاد این بود که سرعت تورم کاهش پیدا کرد یعنی نه تنها خبری از کاهش قیمت ها نیست بلکه کماکان قیمت ها روند افزایشی دارند. این کاهش سرعت تورم شاید برای دولت دستاورد باشد اما در ادبیات اقتصادی جایگاهی ندارد.

وی افزود: سال گذشته به واسطه جهش ارز، قیمت ها همه بالا رفتند؛ حالا اگر قرار است تورم را مهار کنیم باید عوامل موثر بر رشد قیمت ها را مهار کنیم اما این روزها شاهد هستیم که دائم مجوز افزایش قیمت داده می شود. نتیجه آن خواهد بود که قیمت تمام شده کالا و خدمات نیز افزایش پیدا کند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه دیگر دلیلی برای گرانی وجود ندارد، اظهار کرد: ارز روزی به 60 هزار تومان رسید قیمت ها بالا رفت اما وقتی قیمت ارز به 50 هزار تومان برگشت و ثابت ماند، قیمت ها نه تنها کاهش نیافتند بلکه مثل مرغ، تخم مرغ و گوشت افزایشی نیز شده اند. این نشان می دهد که نظارت ضعیف است چون مدیران بخش نظارت به افزایش تن می دهند و مدیران بخش تولید نیز تکلیف را با قیمت مشخص نمی کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها