رئیس‌جمهور چین: از خبر انفجار کرمان شوکه شدم

کد خبر: 1266348

شی جین پینگ:از طرف دولت و مردم چین با خانوده قربانیان این حادثه همدردی می‌کنم. چین با همه اشکال تروریسم مخالف است و قاطعانه از تلاش‌های ایران در حفظ امنیت و ثبات ملی‌اش حمایت می‌کند.

رئیس‌جمهور چین: از خبر انفجار کرمان شوکه شدم

رئیس‌جمهور چین شی جین‌پینگ امروز پنجشنبه در پیامی به همتای ایرانی حمله تروریستی کرمان را محکوم و بر حمایت از تلاش‌های ایران برای حفظ امنیت ملی خود تاکید کرد.رئیس‌جمهور چین شی جین‌پینگ در پی حمله تروریستی روز چهارشنبه، برای همتای ایرانی خود سید ابراهیم رئیسی پیام تسلیت فرستاد.

خبرگزاری دولتی شینهوا گزارش داد شی در این پیام ضمن ابراز شوک از این حادثه، گفت «از طرف دولت و مردم چین با خانودۀ قربانیان این حادثه همدردی می‌کنم. چین با همۀ اشکال تروریسم مخالف است».

شی سپس تاکید کرد «چین حملات تروریستی را به شدت محکوم می‌کند و قاطعانه از تلاش‌های ایران برای حفظ امنیت و ثبات ملی خود حمایت می‌کند».

پیش‌تر شبکه سی‌جی‌تی‌ان چین این پیام را به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور وانگ ونبین در نشست خبری روزانه گزارش داده بود.

دو انفجار تروریستی بعدازظهر چهارشنبه در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان ۸۴ شهید و ۲۸۴ مجروح برجای گذاشت که محکومیت کشورها و گروه‌های مختلف در سراسر جهان را در پی داشته است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان سید حسن نصرالله چهارشنبه شب در سخنرانی به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه و شهید ابومهدی المهندس نایب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق، به خانواده‌های افرادی که چهارشنبه در پی این حمله تروریستی نزدیک آرامگاه شهید سلیمانی در کرمان به شهادت رسیدند، تسلیت گفت و افزود آن‌ها در همان راهی به شهادت رسیدند که سردار سلیمانی آن را طی می‌کرد.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها