کدخدایی: جامعه بین‌الملل باید «دفاع مؤثر» از مردم غزه داشته باشد

کد خبر: 1266417

رییس پژوهشکده شورای نگهبان بر لزوم دفاع موثر جامعه بین‌الملل از مردم مظلوم غزه تاکید کرد و افزود که رژیم اسراییل، مشروعیتی در حقوق بین‌الملل ندارد.

کدخدایی: جامعه بین‌الملل باید «دفاع مؤثر» از مردم غزه داشته باشد

«عباسعلی کدخدایی» عضو حقوقدان شورای نگهبان، با اشاره به جنایت رژیم صهیونیستی در به شهادت‌رساندن شهید «رضی موسوی»، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی اساساً یک رژیم نامشروع است؛ بنابراین مشروعیتی هم در حقوق بین‌الملل ندارد.

وی با بیان اینکه تمام اقدامات رژیم اسراییل جنایت‌آمیز است، ادامه داد: رژیم صهیونیستی حتی پایبند به مصوبات و قطعنامه‌های شورای امنیت و سازمان ملل متحد نبوده و نیست، لذا ضرورت دارد جامعه جهانی مقابله موثرتری را نسبت به اقدامات و جنایت‌های رژیم صهیونیستی داشته باشد.

رییس پژوهشکده شورای نگهبان گفت: در حوزه بین‌المللی، بسیاری از افراد و ذی‌نفعان در ICC (دیوان کیفری بین‌المللی) طرح دعوا کرده‌اند؛ دولت‌ها و مقاماتی که از جنایات رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند، به نوعی مشارکت و معاونت در جنایت‌های این رژیم دارند که باید علیه آن‌ها نیز اقامه دعوا شود تا رژیم اسراییل دست از اقدامات و جنایات خود بردارد.

کدخدایی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تا جایی که بتواند از همه توانمندی‌های خود در راستای توقف جنایات رژیم اسراییل استفاده خواهد کرد گفت: از حقوق‌دانان بین‌المللی و کسانی که بخواهند در این جهت اقدامی کنند، حمایت خواهیم کرد.

وی با انتقاد از منفعل‌بودن جوامع بین‌المللی در برابر جنایات رژیم اسراییل، گفت: جامعه بین‌الملل باید دفاع مؤثری از طرف مظلوم داشته باشد که متأسفانه این مهم، یکی از ضعف‌های نظام بین‌الملل است.

رییس پژوهشکده شورای نگهبان ادامه داد: در ماجرای جنگ غزه، شاهد رشد و آگاهی افکار عمومی نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی هستیم؛ همراهی افکار عمومی با مردم غزه، بسیاری از دولت‌هایی که صراحتاً از رژیم اسراییل حمایت می‌کردند را به عقب‌نشینی واداشته است.

کدخدایی گفت: بنابراین با توجه به اینکه اقدامات حمایتی از مردم غزه در «سازمان‌های بین‌المللی» بسیار اندک است، عاملی بهتر از «افکار عمومی بین‌المللی» نمی‌تواند با جنایات رژیم صهیونیستی مقابله کند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها