نگاه صبح نو به غافلگیر شدن حزب رادیکال‌ اصلاح‌طلبان

کد خبر: 1266662

صبح نو نوشت: زمان سلطه و محبوبیت رادیکال‌ها در جبهه اصلاحات به پایان رسیده و این موضوع حتی بدنه اجتماعی آنها را هم دچار چالش جدی کرده.

نگاه صبح نو به غافلگیر شدن حزب رادیکال‌ اصلاح‌طلبان

گروه سیاست سایت فردا - مثلث انتخاباتی اصلاح‌طلبان یعنی کارگزاران، ندای ایرانیان و اعتماد ملی که از ماه‌های پیش برای انتخابات دوازدهم مجلس دورخیز کرده بودند، نفرات متعددی را به صحنه انتخابات فرستاده‌اند و حالا با تأیید صلاحیت‌ها باید منتظر عملیات سیاسی جبهه جدید اصلاحات باشیم.

روزنامه صبح نو در این باره نوشته: با حضور متعدد چهره‌های اصلاح‌طلب در لیست تأیید صلاحیت‌ها، این نکته روشن می‌شود  که «قهر سیاسی» و نسخه آذر منصوری برای گذار از صندوق هم برای اهداف رادیکال‌ها کارساز نبوده و صحبت از این موضوع فقط و فقط جبهه اصلاحات را متحمل هزینه‌های سیاسی کرده است.

به نظر می‌رسد زمان سلطه و محبوبیت رادیکال‌ها  در جبهه اصلاحات به پایان رسیده و این موضوع حتی بدنه اجتماعی آنها را هم دچار چالش جدی کرده و این روند چالش‌های جدی را در این اردوگاه به وجود آورده است. گویی هر چه زمان بیشتری می‌گذرد، رادیکال‌ها هم بیشتر در موضع ضعف قرار می‌گیرند. 

اصلاح‌طلبان که در دو انتخابات قبلی نتوانستند موفقیتی کسب کنند و پایگاه رأی خود را تا حد زیادی از دست داده‌اند،  معمولاً حداقل در اوایل هر اغتشاشی تلاش می‌کنند با مواضع دوپهلو و محکوم نکردن اغتشاشات، از فضای ایجاد شده استفاده کنند تا بدنه اجتماعی خود را ترمیم کنند؛ اما این رفتار فرصت‌طلبانه که می‌خواهد در همراهی با اپوزیسیون، وارد چرخه انتخابات و در پی آن قدرت شود، این‌بار دیگر برای اصلاح‌طلبان مطرح نبود؛ چراکه علی‌رغم تلاش‌های اپورتونیستی، دچار خودسانسوری افراطی شده‌اند. 

در واقع رادیکال‌ها تقابل با نظام را مهم‌تر از بدنه اجتماعی خود می‌دانند و همین رویکرد هم از آرایش انتخاباتی رادیکال‌ها پیداست.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها