فرهیختگان: اصلاح‌طلبان از ارائه ایده‌های جدید برای تحول حکمرانی تهی مانده‌اند/ تخریب ناتوانی سیاسی اصلاح‌طلبان بر سر مشارکت

کد خبر: 1268197

فرهیختگان نوشت: تکرار کلیدواژه‌های مصرف‌شده در حوزه سیاست خارجی نیز گواه دیگری برای اثبات این است که اصلاح‌طلبان از ارائه ایده‌های جدید برای تحول در ساختار حکمرانی تهی مانده‌اند.

فرهیختگان: اصلاح‌طلبان از ارائه ایده‌های جدید برای تحول حکمرانی تهی مانده‌اند/ تخریب ناتوانی سیاسی اصلاح‌طلبان بر سر مشارکت

گروه سیاست سایت فردا - اصلاح‌طلبان بدون توجه به رویگردانی مردم از خود به دلیل ناکارآمدی‌هایشان و همچنین اختلافاتی که با یکدیگر دارند مشغول فرافکنی این دلایل به میزان مشارکت مردم در انتخابات هستند. 

روزنامه فرهیختگان برگزار نشدن انتخابات، برگزار شدن انتخابات با مشارکت حداقلی و تبدیل بخشی از انتخابات به کمپین کنشگری علیه نظام را سه راهبرد جبهه ضدمشارکت در انتخابات برشمرده و درباره اصلاح‌طلبان نیز نوشته: یکی از مهم‌ترین دلایلی که برخی اصلاح‌طلبان برای عدم حضور فعالانه در انتخابات مطرح می‌کنند این است که کاندیداهایشان رد‌صلاحیت شده و گزینه مطلوبی ندارند. این ادعا درحالی مطرح می‌شود که در سال 92 علی‌رغم حضور چهره‌ای همچون محمدرضا عارف که رئیس بنیاد باران بوده و از نزدیکان به خاتمی محسوب می‌شود، جریان اصلاح‌طلب از حسن روحانی حمایت کرد تا نشان دهد کنش سیاسی خود را بر مبنای کسب رای تعریف کرده و نه حمایت از چهر‌ه‌های مطلوب. 

درصورتی‌که نظرسنجی‌های روزهای پایانی شکست اصلاح‌طلبان را پیش‌بینی کند باید بار دیگر منتظر بهانه‌جویی‌هایی باشیم که به قیمت کاهش میزان مشارکت برای اصلاح‌طلبان وجهه‌ای مظلومانه می‌سازد. مهم‌ترین دلیل اتخاذ این رویکرد مذبذبانه این است که این جناح سیاسی ایده جدیدی برای تحول در ساختار حکمرانی ندارد. تکرار کلیدواژه‌های مصرف‌شده در حوزه سیاست خارجی نیز گواه دیگری برای اثبات این است که اصلاح‌طلبان از ارائه ایده‌های جدید برای تحول در ساختار حکمرانی تهی مانده‌اند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها