ویژگی‌های شاخص سامانه شبیه‌ساز بالگرد AB-۲۱۲ از زبان امیر سیاری

کد خبر: 1268768

معاون هماهنگ‌کننده فرمانده کل ارتش با اشاره به ساخت شبیه‌ساز زیردریایی به همت متخصصان در صنایع وزارت دفاع گفت: در این راستا شبیه‌ساز زیردریایی سبک، متوسط و سنگین ساخته شد.

 ویژگی‌های شاخص سامانه شبیه‌ساز بالگرد AB-۲۱۲ از زبان امیر سیاری

معاون هماهنگ‌کننده فرمانده کل ارتش با اشاره به ساخت شبیه‌ساز زیردریایی به همت متخصصان در صنایع وزارت دفاع گفت: در این راستا شبیه‌ساز زیردریایی سبک، متوسط و سنگین ساخته شد.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به افتتاح سامانه شبیه‌ساز بالگرد در پایگاه دریایی بوشهر اظهار داشت: این طرح در حوزه آموزش و ارتقا مهارت همه کارکنانی که در این تخصص کار می‌کنند حائز اهمیت است به‌ویژه حوزه‌های هوایی که باید از حداکثر ایمنی برخوردار باشد.

وی افزایش مهارت‌آموزی کارکنان نیروی دریایی ارتش را در اولویت برنامه‌ها دانست و بیان کرد: توجه به کارآیی و مراحل علمی و نظری کارکنان مورد توجه ویژه قرار دارد.

معاون هماهنگ کننده ارتش یادآور شد: پیش از افتتاح سامانه شبیه‌سازی این حوزه، از بالگرد به‌صورت عملی استفاده می‌شد که این مستلزم هزینه زیادی بود و احتمال خطرپذیری بالایی دارد و ممکن است ایمنی به خطر بیفتد، اما به هر صورت بنا به نیاز تاکنون این کار انجام شده است.

دریادار سیاری با بیان اینکه از سال 1388 طراحی و ساخت شبیه‌ساز بالگرد در دستور کار قرار گرفت گفت: طرح‌های شبیه‌ساز دارای ابعاد مختلفی است، شبیه‌ساز ناوبری در دانشگاه حضرت امام در نوشهر یکی از بهترین شبیه‌ساز‌هایی است که در آنجا پیاده شده که کارآموزان برای ناوبری، برای جدا شدن و پهلو گرفتن در اسکله‌ها و دریانوردی در دریا در شرایط مختلف آب و هوایی تمرین می‌کنند.

معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به ساخت شبیه‌ساز زیردریایی خاطرنشان کرد: این طرح به همت متخصصان در صنایع وزارت دفاع ساخته شد.

دریادار سیاری اضافه کرد: در این راستا شبیه‌ساز زیردریایی با کلاس غدیر یا سبک، کلاس متوسط و شبیه‌ساز کلاس سنگین زیردریایی ساخته شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد و مهارت کارکنان ارتقا پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: در حوزه بالگرد نیز به این فکر افتادیم که شبیه‌ساز مورد نیاز طراحی، ساخته و راه‌اندازی شود و متخصصان ما در صنعت پای کار آمدند و با تلاش و کوشش امروز شاهد افتتاح کامل‌ترین شبیه‌ساز هوانوردی در حوزه بالگرد هستیم.

معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامی با اشاره مزایای استفاده از شبیه‌ساز پرواز بالگرد بیان کرد: استفاده از آن هم باعث افزایش مهارت می‌شود، هم هزینه کمتری دارد و هم پس از آموزش نظری و علمی، کمترین خطرپذیری را در پرواز عملی خواهیم داشت.

دریادار سیاری استفاده از سامانه شبیه‌ساز بالگرد AB-212  برای برنامه هوانوردی آحاد مردم را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این سامانه می‌تواند مورد استفاده مردم در حوزه آموزش هوانوردی قرار بگیرد و اگر مردم بخواهند در آموزش‌های هوانوردی در حوزه بالگرد شرکت کنند، می‌توانند در این مجموعه شبیه‌ساز هم آموزش‌های نظری و آموزش‌های عملی فرا بگیرند و بعد از اینجا بنا به نوع بالگرد بروند در محل خودشان کار پروازی را انجام بدهند.

وی با بیان اینکه پیش از این شبیه‌ساز‌هایی اندکی داشتیم که بیشتر خارجی و قدیمی بود خاطرنشان کرد: در نیروی هوایی شبیه‌سازی بالگردی که در هوانیروز مورد استفاده قرار می‌گرفت مربوط به سال‌های قبل از انقلاب بود و جوابگوی نیازمندی فناوری امروز نبود، ولی «شبیه‌ساز» بالگرد AB-212 تولید داخل، 100 درصد ایرانی و جوابگوی همه مسائل و مشکلات روز است و با فناوری روز هم ساخته شده، بنابراین همه نیازمند‌های ما را جواب می‌دهد.

معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامی از تعمیر و نگهداری سامانه‌های شبیه‌ساز در داخل کشور خبر داد و تاکید کرد: همچنین خیلی مهم است برای ما که دیگر برای تعمیر، نگهداری و استفاده از این شبیه‌ساز نیاز به بیرون نداریم و در صنایع وزارت دفاع با تخصص کارکنان نیروی دریایی اجرایی شده و می‌تواند به مردم هم خدمات ارائه بدهد.

وی اظهار کرد: یکی از نکاتی که ما در بخش راه‌اندازی مراکز آموزشی در ارتش داریم روی آن کار می‌کنیم این است که بتوانیم هر جا نیاز است خدمات لازم را هم به مردم در آن منطقه با توجه به نیاز ارائه بکنیم که راه‌اندازی این شبیه‌ساز داخلی توانسته این موارد را محقق کند.تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها