باهنر: دنبال تحول هستید در انتخابات شرکت کنید

کد خبر: 1268779

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هر کس می‌خواهد تحول در کشور ایجاد شود باید پای صندوق رأی حاضر شود و رسیدن به قدرت و مرکز تصمیم گیری صرفا از طریق صندوق رأی امکان پذیر است.

باهنر: دنبال تحول هستید در انتخابات شرکت کنید

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هر کس می‌خواهد تحول در کشور ایجاد شود باید پای صندوق رأی حاضر شود و رسیدن به قدرت و مرکز تصمیم گیری صرفا از طریق صندوق رأی امکان پذیر است.

نشست «مشارکت شهروندان در انتخابات و چالش های آن» امروز(دوشنبه) با حضور «محمدرضا باهنر»، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، «صادق زیبا کلام»، استاد دانشگاه تهران،«شهاب الدین طباطبایی»، دبیر کل حزب ندای ایرانیان و «علی خضریان» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در محل ساختمان کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار شد.

محمدرضا باهنر در ابتدای این نشست با اشاره به تاکید رهبر انقلاب در مورد مشارکت پرشور مردم در انتخابات، گفت: رهبر انقلاب امسال خیلی زود مسأله انتخابات را با چهار مقوله مشارکت،رقابت،سلامت و امنیت کلید زدند و همه مردم را برای حضور پر شور در انتخابات دعوت کردند.

وی مشارکت را مهمتر از نوع انتخاب خواند و یادآور شد: در انتخابات ریاست‌جمهوری ۴۸درصد و در مجلس شورای اسلامی ۴۲ درصد، میزان مشارکت را داشتیم. البته میزان مشارکت در کشورهای مختلف متفاوت است و در برخی کشورها میزان مشارکت ۲۰درصد است و این مطلوب آنهاست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تا کنون میزان مشارکت به مشروعیت تعبیر می‌شد، اظهار کرد: اگر رهبر معظم انقلاب در انتخابات ۸۸ از ۴۰میلیون رأی دهنده صحبت کردند و در دوم خرداد ۷۶ بعد از انتخابات از ۳۰میلیون رأی دهنده یاد کردند و گفتند این افتخاری برای جمهوری اسلامی است، نشان می‌دهد که میزان مشارکت به مشروعیت نظام تعبیر شده است.

باهنر افزود: امام(ره) فرمودند: میزان رأی ملت است و رهبر انقلاب هم رأی مردم را امانت خواندند و این نشان می‌دهد که مشارکت و صیانت از آرای مردم در انتخابات مهم است.

وی با بیان اینکه مشکلاتی در حوزه اقتصادی در کشور داریم، بیان کرد: در حوزه دفاعی در وضعیت خوبی قرار داریم و دشمنان بر روی قدرت ما در منطقه حساب می‌کنند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری اظهار کرد: اخیرا مصاحبه‌ای با رسانه‌ها داشتم که برخی دوستان از آن بر آشفتند؛ گفتم که کارهای موفق نظام طومار بلند بالایی است اما کارهای انجام نشده هم طومار بلند بالاتری دارد چون مطالبات مردم بیش از امکانات رشد می‌کند. ما کارهای زمین مانده زیادی در کشور داریم و در برخی ساختارها مشکل جدی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

باهنر اضافه کرد: بودجه عمومی دولت ناتراز است و بانک‌ها مشکلاتی دارند و با قیمت نفت ۷۰دلار، سالی ۲۱۰میلیار دلار انرژی در کشور مصرف می‌شود که می‌توانیم در مصرف انرژی صرفه جویی کنیم، بدون آنکه به رفاه مردم آسیب وارد شود و در جهت حل مشکلات کشور به کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه در نظام مردم سالاری دینی همه شئون مملکت بر دوش مردم است، گفت: هر کس می‌خواهد تحول در کشور ایجاد شود باید پای صندوق رأی حاضر شود و رسیدن به قدرت و مرکز تصمیم گیری صرفا از طریق صندوق رأی امکان پذیر است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به آخرین نظر سنجی مشارکت در انتخابات گفت: طبق آخرین نظر سنجی میزان مشارکت در کشور در حد ۳۵ درصد و در شهر تهران ۱۷درصد است که امیدواریم افزایش یابد. ما باید مردم را تشویق کنیم تا پای صندوق های رأی حاضر شوند و موانع حضور مردم در انتخابات هم باید بررسی شود.

باهنر در مورد تایید صلاحیت نمایندگان هم گفت: موضوع عدم احراز صلاحیت بخشی از داوطلبان مجلس هم نکته‌ای است که ممکن است از موانع مشارکت باشد و باید شورای نگهبان به این موضوع توجه کند تا شاهد مشارکت پرشور مردم در انتخابات باشیم./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها