حشمت الله فلاحت پیشه در گفت‌وگو با «فردا»:

توسعه در داخل و تنش زدایی در خارج 2 حلقه مفقوده سیاستگذاری‌ها است

کد خبر: 1270028

نماینده ادوار مجلس گفت: وقتی توسعه اولویت قرار بگیرد هر گونه تصمیم گیری باید یک متمم توسعه ای داشته باشد وگرنه مشمول بودجه و اعتبار نمی شود.

توسعه در داخل و تنش زدایی در خارج 2 حلقه مفقوده سیاستگذاری‌ها است

گروه سیاست سایت فردا: 2 سال تا رسیدن به موعد زمانی سند چشم انداز 20 ساله زمان باقی است. طبق این سند ایران در 1404 کشور اول منطقه خواهد بود اما به اعتراف کارشناسان در حوزه های مختلف نه تنها اهداف سندچشم انداز محقق نشده است بلکه در بعضی حوزه ها عقب گرد هم مشاهده می شود.

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار فردا درباره مانع اصلی توسعه و پیشرفت در کشور گفت: دلیل اصلی ضعف توسعه در ایران این است که توسعه برای هیچ کدام از فعالان سیاسی کشور اولویت نیست. وقتی توسعه اولویت قرار بگیرد هر گونه تصمیم گیری باید یک متمم توسعه ای داشته باشد وگرنه مشمول بودجه و اعتبار نمی شود.

وی افزود: متأسفانه به بهانه های مختلف همچون تحریم عملا توسعه تحت شعاع برنامه های دیگر قرار می گیرد بنابراین کسانی که درس توسعه خوانده اند یا هدف توسعه ای دارند عملا در حوزه سیاسی جایگاهی پیدا نمی کنند. حتی به لحاظ نرم افزاری هم توسعه در کشور ما با محدودیت مواجه می شود.

این نماینده ادوار مجلس تأکید کرد: آن بخش از کشورهایی که عمده بودجه عمومی خود را به توسعه و عمران اختصاص می دهند، موفق تر هستند ولی در ایران بخش عمده بودجه عمومی هزینه ردیف های غیرتوسعه ای و مصرفی می شود و عملا جایی برای توسعه و عمران وجود ندارد.

حشمت الله فلاحت پیشه گفت: توسعه در داخل و تنش زدایی در خارج 2 حلقه مفقوده سیاستگذاری ها است. لذا خیلی از تصمیمات غیر توسعه ای در داخل و تنش زا در خارج است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها