«فردا» گزارش می‌دهد

تهدید بن گویر علیه نتانیاهو / مذاکرات پاریس صهیونیستها را سردرگم ساخته است

کد خبر: 1272476

تانیاهو هم در منطقه و هم در معادلات داخلی، بازی را باخته است. درچنین شرایطی نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس صرفا در صدد خرید زمان بر آمده است! اما این تاکتیک نخ نما نیز نتوانسته به داد او و حزب لیکود برسد.

تهدید بن گویر علیه نتانیاهو / مذاکرات  پاریس صهیونیستها را سردرگم ساخته است

گروه بین‌الملل سایت فردا - حنیف غفاری: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از یک سو تمامی اهداف و وعده های خود به ساکنان اراضی اشغالی در قبال جنگ غزه را تحقق نیافته می بیند و از سوی دیگر، نگران تصمیم ناگهانی افرادی مانند بن گویر و اسموتریچ در خصوص ترک کابینه و انحلال کنست است! به عبارت بهتر، نتانیاهو هم در منطقه و هم در معادلات داخلی، بازی را باخته است. درچنین شرایطی نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس صرفا در صدد خرید زمان بر آمده است! اما این تاکتیک نخ نما نیز نتوانسته به داد او و حزب لیکود برسد. او در یک سخنرانی تلویزیونی مدعی شده که تل آویو بدون "پیروزی مطلق بر حماس" و بدون "دستیابی به همه اهداف" خود به این جنگ پایان نخواهد داد و "این یعنی نابودی حماس، بازگشت همه گروگان‌ها و اطمینان از این‌ که غزه دیگر تهدیدی برای اسرائیل نیست".

اما برخی سیاستمداران صهیونیست ، اظهارات وی را صرفا تلاشی بیهوده برای خرید زمان ( جهت بقای بیشتری در راس معادلات اجرایی تل آویو) قلمداد می کنند. پیشتر ابراز امیدواری شده بود که این دور از مذاکرات با میانجیگری قطر و مصر به نتیجه برسد. قطر گفته بود که پیشرفت خوبی در این مذاکرات حاصل شده و چارچوب کلی این توافق در اختیار حماس قرار خواهد گرفت.ضمن آنکه منابع آگاه در دوحه، قاهره، واشنگتن و بروکسل می گویند بر خلاف آنچه نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس مدعی شده، تل آویو تن به بسیاری از خواسته های طرف مقابل( حماس) در مذاکرات پاریس و دوحه داده است. اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس نیز از بررسی  پیشنهاد آتش‌‌بسی را که پس از مذاکرات اخیر در پاریس ارائه شده بود، خبر داده است. برخی مقامات ارشد حماس نیز تاکید کرده اند ملاحظاتی جدی در خصوص برخی بندهای پیشنهادی دارند و تا زمانی که خواسته های آنها در نذاکرات محقق نشود ، خبری از پذیرش آتش بس نخواهد بود. همین مواضع به وضوح نشان می دهد که پیشنهاد دهنده بخش مهمی از بندهای آتش بس، صهیونستها بوده اند:دقیقا همان کسانی که هر گونه آتش بس با حماس را خط قرمز خود قلمداد می کردند! 

وزیر امنیت داخلی رژیم اشغالگر قدس که به جناح راست افراطی کابینه ائتلافی این رژیم  تعلق دارد، در اعتراض به مذاکرات برای آتش‌بس طولانی، تهدید کرد که حزب خود را از ائتلاف کابینه  بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل خارج خواهد کرد.از این رو بخشی از اظهارات نتانیاهو، ناظر بر کنترل بن گویر می باشد! ایتامار بن گویر، وزیر امنیت رژیم اشغالگر قدس مدعی شده  که در صورت یک توافق "بی پروا" با حماس برای آزادی گروگان‌ها، حزب "قدرت یهود" ائتلاف را ترک خواهد کرد.بن گویر در پلتفرم X نوشت که "چنین توافقی مساوی است با انحلال کابینه ". همان گونه که تاکید شد، اشاره او به مذاکرات با میانجیگری قطر و مصر برای بررسی توقف طولانی‌مدت جنگ در نوار غزه در مقابل آزادی (برخی) گروگان‌هایی است که در اسارت حماس هستند. 

بن گویر و بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی  و رهبر حزب راستگرای افراطی "صهیونیسم مذهبی" اخیراً از نتانیاهو خواسته اند که اساسا نسبت به خواسته هایی که مستلزم انعقاد آتش بس در جنگ می باشد، بی توجه باشد.اما اکنون پیشنهاد آتش بس از تل آویو ( و نه نوار غزه ) مخابره می شود! 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها