جام جم: چرا به‌دنبال دلسرد کردن مردم از انتخابات هستند؟/ جایگزین صندوق رای چیست؟

کد خبر: 1272720

جام جم نوشت: مشارکت ضعیف در انتخابات، فضا را برای ورود افرادی که ازشایستگی لازم برخوردار نیستند، مهیا می‌کند، در نتیجه مجلسی به‌وجود می‌آید که توان صیانت از حقوق مردم و قانونگذاری صحیح را ندارد.

جام جم: چرا به‌دنبال دلسرد کردن مردم از انتخابات هستند؟/ جایگزین صندوق رای چیست؟

گروه سیاست سایت فردا - مسأله مشارکت گسترده در انتخابات چرا از سوی رهبر معظم انقلاب تا این حد مورد تاکید است؟ چرا دشمنان و رقبای ایران حداکثر توان تبلیغاتی خود را صرف دلسرد کردن مردم از حضور در انتخابات می‌کنند؟

روزنامه جام جم با طرح این پرسش‌ها نوشته: در حال حاضرجایگزینی برای تحقق مردم‌سالاری و مشارکت مردم در امور مرتبط با آنها تدوین نشده است و صندق رای کماکان تنها عامل نقش دادن به مردم برای تعیین امورشان است و اگر از این موضوع مهم غافل شده و از مردم‌سالاری عدول کنیم، گزینه‌هایی نظیر استبداد، دیکتاتوری و آنارشیسم در دسترس بوده که نمونه‌های تاریخی آن به اندازه کافی مخرب است که نیازی به تبیین نداشته باشد.

استدلالی از سوی برخی افراد مطرح می‌شود که مجالس عزم و شجاعت لازم برای تحول امور را ندارند اما این افراد از ارائه راه‌حل جایگزین ناتوانند و به‌جای اصلاح ساختارهای دموکراتیک، اقدام به قهر و بایکوت انتخابات می‌کنند.

مشارکت ضعیف در انتخابات، فضا را برای ورود افرادی که ازشایستگی لازم برخوردار نیستند، مهیا می‌کند، در نتیجه مجلسی به‌وجود می‌آید که توان صیانت از حقوق مردم و قانونگذاری صحیح را ندارد. در سایه مشارکت حداکثری می‌توان از مجلس به‌وجود آمده مطالبه‌گری کرد و نظارت عام بر مجلس شورای اسلامی رخ می‌دهد.


 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها