ابوالفضل ظهره‌وند در گفت‌وگو با «فردا»:

تندروهای هر دو جناح دو لبه یک قیچی‌اند

کد خبر: 1272904

یک فعال سیاسی گفت: هیچکس نباید در قالب هیچ عنوانی ولو انقلابی‌گری حتی یک قدم از رهبری جلوتر حرکت کند.

تندروهای هر دو جناح دو لبه یک قیچی‌اند

گروه سیاست سایت فردا: میانه‌روی اصلی است عقلانی، عرفی و سیاسی که می‌تواند باعث بهتر پیش رفتن امور کشورداری شود اما تفاوت میانه‌روی و تسامح و تساهل چیست؟ و از آن سو چرا افراطی‌ها هیچگاه میانه‌روی واقعی را برنمی‌تابند؟

ابوالفضل ظهره‌وند، تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «ما دو اصل مهم داریم یکی ولی فقیه است که سیاست‌های کلی نظام را تعیین می‌کند و دیگر قانون اساسی به عنوان میثاق‌نامه ملی ایرانیان. رهبری هم بر اساس قانون اساسی سیاست‌های کلی نظام را تبیین می‌کنند تا نفع کشور و مردم تأمی شود. با این اوصاف همه باید به این دو محور تمکین کنند و گروه‌های سیاسی اگر از این دو تخطی کنند دچار افراط و تفریط می‌شوند».

او ادامه داد: «متر ما قانون اساسی است. وقتی به اصول این قانون نگاه می‌کنیم می‌بینیم رادیکال‌های هر دو جناح سیاسی خیلی دور از قانون اساسی‌ شده‌اند. هیچکس نباید در قالب هیچ عنوانی ولو انقلابی‌گری حتی یک قدم از رهبری جلوتر حرکت کند».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «هر دو جناح سیاسی از مطالبات مردم عقب‌ مانده‌اند. هم اصولگرایان و هم اصلاح‌طلبان نباید آدرس غلط بدهند. نمی‌شود گروهی وقتی در قدرت نیست، منتقد وضع موجود باشد اما به محض اینکه به قدرت رسید همه مشکلات را بر گردن عملکرد رقیب بیندازد. مسئله این است که همه باید مسئولیت‌پذیر و پاسخگو باشند. واقعیت این است که رادیکال‌های هر دو جناح دولبه یک قیچی‌اند. یکی می‌گوید ما تحریم می‌کنیم تا امتیاز بگیرند و آن سمت می‌گویند هرکه به جز ما ضدانقلاب است. رادیکال‌ها به آخر خط رسیده‌اند و مطمئن باشند که ایران و مردم ایران تمام نشده‌اند».

ظهره‌وند در پایان گفت: «جناح‌ها و گروه‌های سیاسی باید متناسب با شرایط و اهدافی که دارند کمر همت ببندند و کار را جلو ببرند. وقتی می‌خواهند سوار شوند، ماشین تندرو می‌خواهند اما وقتی می‌خواهند ححقوق مردم را محقق کنند، می‌گویند باید میانه‌رو باشیم. الان فضای مجازی فرصت خوبی است تا مردم نامزدهایشان در همین بستر بشناسند و مشارکت حداکثری رخ دهد. زیرا مشارکت حداکثری دفاع از نظام است و در عین حال می‌تواند میزان تعقل‌گرایی، شیوه حکرمانی را بهبود بخشد».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها