امیررضا واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با «فردا»:

اثر منفی عدم وحدت انتخاباتی بر مشارکت حداکثری

کد خبر: 1273144

یک فعال سیاسی گفت: اگر اصولگرایان به وحدت نرسند، حتی کسانی که علاقه‌مند به جبهه اصولگرایی هستند، در رأی خود تردید می‌کنند.

اثر منفی عدم وحدت انتخاباتی بر مشارکت حداکثری

گروه سیاست سایت فردا: وحدت اصولگرایی اصلی است که اگر محقق نشود، هیچ بعید نیست اصولگرایان نتوانند به پیروزی حداکثری در انتخابات یابند؛ این در حالی است که حالا که کمتر از یک ماه به انتخابات باقی است هنوز زمینه‌های وحدت اصولگرایان و ارائه لیست واحد از سوی آنها دیده نمی‌شود.

امیررضا واعظ آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «من متأسفم که جریان اصولگرایی تا اینجای کار نتوانسته به وحدت و انسجام برسد. این وضعیت نشان می‌دهد جاه‌طلبی و سهم‌خواهی جای خودش را با وحدت و منافع مردم عوض کرده است و این خوب نیست. ما باید به وحدت و انسجام می‌رسیدیم و باتوجه به اینکه وقت محدودی تا انتخابات باقی است امید دارم هرچه سریع‌تر وحدت رخ دهد. اگر تعدد لیست در اصولگرایان وجود داشته باشد هم باید درون‌جناحی رقابت کنند و هم با گروه‌های دیگر خارج از اصولگرایی رقابت داشته باشند اما در آن سو، اصلاح‌طلبان یک رقیب دارند و آن مجموعه اصولگرایی است».

او ادامه داد: «واقعیت این است مردم از شرایط کنونی رضایت ندارند و اگر وحدت به دست نیاید بر مشارکت حداکثری هم تأثیر منفی می‌گذارد و حتی در شهرستان‌ها هم تأثیر منفی خواهد داشت.. اگر منوال همین باشد احتمال می‌رود که حتی کسانی که علاقه‌مند به جبهه اصولگرایی هستند، در رأی خود تردید کنند. قشر خاکستری هم وقتی می‌بینند جریانات سیاسی خودشان با خودشان تفاهم ندارند و مدام اختلاف دارند، برای شرکت در انتخابات بی‌میل می‌شود زیرا می‌گوید اینها برای سهم‌خواهی آمده‌اند، نه برای خدمت به مردم».

این فعال سیاس همچنین بیان کرد: «همه باید اقداماتی انجام دهیم تا زمینه حضور مردم در انتخابات فراهم شود اما اگر در مسیری خلاف وحدت حرک شود، نمی‌شود دغدغه مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت حداکثری را محقق کرد. همه باید درک کنند که منافع مردم بر منافع تشکیلات‌های سیاسی اولویت دارد. اگر اصولگرایان به وحدت نرسند، چوبی خواهیم خورد باعث حسرت همیشگی‌مان در آینده می‌شود».

واعظ آشتیانی در پایان گفت: «اصلاح‌طلبانی که می‌خواهند وارد انتخابات شوند، فضای رقابت را گرم نگه خواهند داشت که خوب است اما آنها از واژه ردصلاحیت‌ها هم استفاده ابزاری می‌کنند و می‌گویند چرا همه ما تأیید نشدند که خودشان هم می‌دانند شورای نگهبان نمی‌تواند مرِّ قانون را نادیده بگیرد. هم‌زمان به جدیت وارد انتخابات هم شده‌اند. تحلیل آنها این است که باتوجه به افتراق اصولگرایان می‌توانند کرسی‌هایی را در مجلس به دست آورند».

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها