معاون رییسی: تک تک آرای مردم به حل مشکلات کشور کمک می‌کند

کد خبر: 1273297

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: تک تک آرای مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی به حل مشکلات کمک می‌کند و لازم است این موضوع در جامعه به خوبی تبیین شود.

معاون رییسی: تک تک آرای مردم به حل مشکلات کشور کمک می‌کند

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: تک تک آرای مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی به حل مشکلات کمک می‌کند و لازم است این موضوع در جامعه به خوبی تبیین شود.

سیدمحمد حسینی روز سه‌شنبه در نشست «گرامیداشت دهه فجر همراه با تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی» در دانشگاه اصفهان افزود: مشارکت مردم در انتخابات باعث می‌شود که مجلس و دولت از پشتوانه محکمی برخوردار باشند و بهتر بتوانند مسائل جامعه را پیگیری کنند.

وی با بیان‌ اینکه مردم در حکومت پهلوی، نقشی نداشتند و در آن دوران مردمسالاری حاکم نبود، خاطرنشان کرد: مردم با انقلاب اسلامی خواهان تحول بنیادین در نظام حکومت بودند.

وی افزود: جمهوری اسلامی به مثابه الگوی جدیدی از حکومت در ۴۵ سال گذشته نشان داد که مردم می‌توانند در اداره کشورشان نقش داشته باشند و شعائر اسلامی نیز رعایت شود.

حسینی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۵۸ چند همه‌پرسی با مشارکت مردم در کشور برگزار شد، گفت: امروز ما باید از مردمسالاری که در کشور داریم صیانت کنیم زیرا اگر مردم در صحنه نبودند انقلاب اسلامی نیز راه به جایی نمی‌برد.

وی با بیان اینکه در سال ۲۰۲۴ میلادی حدود ۶۶ انتخابات در کشورهای مختلف از جمله ایران برگزار می‌شود، تاکید کرد: طبق نتایج افکارسنجی در کشورمان، یکی از دلایل مشارکت افرادی که گفتند رای می‌دهند «حفظ امنیت کشور» است.

معاون پارلمانی رییس جمهور تاکید کرد: حضور گسترده مردم در انتخابات، انسجام ملی را نشان می‌دهد و دشمن دیگر برای هجمه علیه کشورمان اقدام نمی‌کند.

حسینی خاطرنشان کرد: دشمنان پارسال تصور کردند که مردم ما دچار دودستگی شده‌اند و آنها می‌توانند از این طریق کشورمان را به آشوب بکشند اما وقتی دیدند راه به جایی نبُردند، لاجرم موضع خود را تغییر دادند.

حسینی، یکی از دلایلی را که برخی از مردم برای شرکت نکردن در انتخابات عنوان کرده‌اند، وضعیت اقتصادی خواند و تصریح کرد: مهمترین مساله‌ای که توسط مردم مطرح شده و خواهان بهبود آن هستند، شرایط اقتصادی است.

وی خاطرنشان کرد: البته دولت سیزدهم تاکنون کارهای زیادی در بخش اقتصادی انجام داده است و طرح‌های عمرانی، صنفی و کشاورزی بسیاری در دهه فجر امسال افتتاح شد.

معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به حمایت دولت سیزدهم از طرح‌های فناورانه و شرکت‌های دانش بنیان گفت: برنامه‌های زیادی برای افزایش درآمدزایی کشور در بخش‌های مختلف مانند صنعت پتروشیمی و پالایشگاه‌ها و مسیرهای ترانزیتی انجام شده است.

وی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری به حدود هفت درصد در کشور در سالجاری تصریح کرد: در برخی از شهرها نیروی کار نداریم و آنها برای تامین نیروی انسانی خود مهاجرپذیر شده‌اند که بدلیل رونق اقتصادی است.

حسینی با بیان اینکه اقتصاد کشور در سال‌های گذشته «شرطی» شده بود و در برجام، طرف مقابل بر اساس عهد و پیمان خود عمل نکرد، گفت: با این وجود، دولت سیزدهم با پیگیری سیاست مُتوازن شروع به کار کرد و روابط ایران با کشورهای مختلف گسترش یافت.

وی ادامه داد: رییس جمهور تاکنون ۲۵ سفر به خارج از کشور داشته و در جریان آنها ۲۲۲ سند همکاری امضا شده که یکی یکی در حال اجرا شدن است.

حسینی همچنین با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی در باره اقدامات دولت سیزدهم بویژه در بخش اقتصادی خاطرنشان کرد: درآمد در حال افزایش است، کارهای بزرگی در بخش‌هایی مانند نفت، گاز، پتروشیمی و صادرات انجام شده و عضویت ایران در مجامع بین‌المللی مانند «شانگهای» و «بریکس» به توسعه تجارت و حضور کشورمان در بازارهای جهانی، کمک بسیاری کرده است.

وی، یکی از مهمترین نتایج این اقدامات را خنثی شدن اثر تحریم‌ها دانست و گفت: این در حالیست که در سال‌های گذشته به جای خنثی کردن تحریم‌ها، منتظر گوشه چشم دشمن بودند.

معاون پارلمانی رییس جمهور همچنین در پاسخ به پرسش‌های دانشگاهیان حاضر در این نشست گفت: جمهوری اسلامی از سالم‌ترین نظام‌هاست و اینطور نیست که برخی افراد موسوم به آقازاده‌ها هر کاری بخواهند بتوانند در کشور انجام دهند.

وی افزود: برخورد با برخی افراد که از خویشاوندان مقامات ارشد کشور بودند و سوءاستفاده‌هایی داشتند، موید این نکته است.

وی در باره حذف ارز ترجیحی نیز توضیح داد: همه جوانب امر در این موضوع در نظر گرفته شد زیرا عده‌ای از این موضوع به مثابه رانت سوءاستفاده می‌کردند.

حسینی در باره رُتبه‌بندی معلمان نیز گفت: با اجرای این طرح بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد ریال بودجه آموزش و پرورش معادل یک سوم آن افزایش یافت.

وی در باره مشکلات اجرای این طرح اضافه کرد: قانون در باره این موضوع به گونه‌ای نوشته شده که اجرای آن دشوار است بطوریکه رُتبه‌بندی حدود یک میلیون معلم باید در مدت سه سال انجام شود که این کار ممکن است با اشکالاتی همراه باشد.

حسینی در باره تنوع قراردادهای کارکنان اداره‌ها نیز تصریح کرد: تاکید رییس جمهور بر نظام عادلانه پرداخت‌هاست و باید این قبیل تفاوت‌ها کاهش یابد، مجلس طرحی در باره تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی داشته که ایرادات آن برطرف شده است و منتظر هستیم تا به شورای نگهبان برود.

وی در باره شفافیت آرای نمایندگان نیز گفت: این موضوع ابعاد مختلف و زیادی دارد و این بحث مطرح نیست که مردم نامحرم هستند اما برخی مسائل نیز جنبه امنیتی دارد، در هر صورت نباید در این موضوع افراط و تفریط صورت گیرد.

حسینی در باره قیمت اجناس مختلف نیز گفت: دولت برای نظارت هرچه بهتر و بیشتر بر قیمت‌ها، لایحه تشکیل وزارت بازرگانی را پیشنهاد کرد اما این موضوع اکنون در مجلس مسکوت مانده است لذا در زمان حاضر باید از اهرم‌های نظارتی دیگر مانند اتحادیه‌ها و تعزیرات استفاده کرد.

وی همچنین یکی از مسائل اولیه دولت را «آب» دانست و گفت: دولت کارهای اساسی و سرمایه‌گذاری کلانی برای رفع مشکلات آب انجام داده که ایجاد چهار خط انتقال جدید از دریای جنوب به استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، اصفهان و فارس یکی از مهمترین آنهاست.

وی در باره مساله زاینده‌رود نیز گفت: این موضوع یکی از مشکلات مردم اصفهان است و بطور قطع مسوولان در حال تلاش برای رفع آن هستند.

رییس دانشگاه اصفهان نیز در این نشست گفت: انقلاب اسلامی بدلیل ماهیتی که دارد از ابتدا مورد هجمه زیادی مانند ترورهای کور، تجزیه‌طلبی، جنگ تحمیلی، تحریم‌ها و تهدیدهای نرم قرار گرفت.

حسین هرسیج افزود: با وجود همه این تهدیدها، انقلاب اسلامی دستاوردهای بزرگی بویژه در بخش آموزش عالی داشته است و اکنون از نظر تولید علم در رُتبه پانزدهم دنیا قرار داریم.

وی تاکید کرد: لازم است این دستاوردها بخوبی برای همه مردم از جمله نوجوانان و جوانان تبیین شود و کم کاری در این زمینه جایز نیست.

به گزارش ایرنا، نشست «گرامیداشت دهه فجر همراه با تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی»، امروز با حضور دانشگاهیان استان در دانشگاه اصفهان برگزار شد و معاون پارلمانی رییس جمهور در این برنامه به پرسش‌های مطرح شده پاسخ داد./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها