حداد عادل: نظام رأی مردم را حق‌الناس می‌داند

کد خبر: 1275700

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره به اینکه میزان، رای ملت است ‌که مبنای اسلامی دارد، گفت: نظام رای مردم را حق‌الناس می‌داند.

حداد عادل: نظام رأی مردم را حق‌الناس می‌داند

دکتر غلامعلی حداد عادل روز یک‌شنبه در مراسم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در دانشگاه تربیت مدرس با یادآوری ۱۱ اسفند روز انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری با طرح این پرسش که ملت بزرگ ایران چگونه احساس و ادراک ملت بودن می‌کند، اظهار داشت: یکی از مواقعی که احساس ملت بودن ایجاد می‌شود پیروزی‌ها و شادی‌هاست.

وی ادامه داد: گاهی هم حوادث ناگوار طبیعی، ملت را به عنوان یک ملت دور همه جمع می‌کند یا مانند جنگ که تجربه و آن را حس کردیم، اینها ‌و سایر موارد، به ما معنی ملت را می‌فهماند.

حداد عادل انتخابات را یکی از مهم‌ترین مواقعی دانست که یک ملت می‌تواند احساس کند که یک ملت است گفت: انتخابات موضوع مهمی که تعیین سرنوشت هر فرد است وقتی که روز انتخابات همه به پای صندوق‌های رای می‌روند در ذهن همه این واقعیت نقش می‌بندد که یک ملتی برای سرنوشت خود تصمیم بگیرد. اینجاست که ملت بودن یک‌ ملت، هویت داشتن و واقعیت داشتن ملت خود را نشان می‌دهد.

وی افزود: بنابراین انتخابات فرصت مهمی است که علاوه‌بر اینکه در سرنوشت آینده کشور تاثیرگذار است در احساس هویت ملی و ایجاد همبستگی ملی هم تاثیر دارد.

رئیس شورای ائتلاف در بخش دیگر درباره احساس آزادی گفت: احساس اینکه رای هر فردی خوانده می‌شود و در سرنوشت خود و کشورش مؤثر است، نعمتی است که به برکت انقلاب اسلامی به ایران داده شده است.

نظام رأی مردم را حق‌الناس می‌داند

حداد عادل مجالس قبل از انقلاب را فاقد هرگونه اقتدار دانست و به تفاوت آن با مجالس بعد از انقلاب پرداخت و گفت: واقعیت این است که اکنون رای‌ها خوانده می‌شود و از ناحیه مجریان انتخابات هیچ تصمیمی، برنامه‌ای یا دخالتی که به نحوی سازمان یافته بخواهد تقلبی صورت بگیرد‌، وجود ندارد.

وی ادامه داد: ممکن است تخلفی صورت گیرد و در روند بررسی در حوزه‌ای ابطال شود اما نظام رای مردم را حق‌الناس می‌داند، همان‌طور که رای دادن به بهترین فرد از نظر هر کسی یک وظیفه دینی به شمار می‌رود، اهمیت دادن به این رای هم وظیفه دینی و حق برای مردم‌ است.

رئیس شورای ائتلاف بیان داشت: در بین گروه‌های داخلی گاهی مواقع ادعا می‌شود که در انتخابات تقلب شده اما هیچ وقت این حرف اثبات نشده که نظام خواسته باشد در رای مردم دخالتی کند.

حداد عادل با اشاره به اینکه میزان، رای ملت است ‌و این یک مبنای اسلامی دارد که همان مردم‌سالاری دینی است، گفت: این مردم بودند که امام راحل را انتخاب کردند و از ابتدای انقلاب که تاکنون ۳۹ انتخابات برگزار کردیم، همواره مردم در صحنه بوده‌اند.

رضایی: انتخابات پیش‌رو تاثیر بسزایی بر روابط ایران با غرب آسیا دارد

در ابتدای این نشست محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز با اشاره به اینکه  در ایران بین رویدادهای داخلی و خارجی هم‌راستایی وجود دارد گفت: این رویدادها بعضی وقت‌ها بین منافع ملی ایران در داخل و بیرون از مرزها گاه هم‌راستایی و تعارض وجود دارد. دلیل این است که ایران هم در داخل دارای اهداف راهبردی است، هم در خارج از مرزها و موقعیت ژئوپلیتیکی ایران موجب این شرایط شده است. مردم ما ذهنشان بیشتر درگیر مسائل داخلی مثل تورم، گرانی، ناکارآمدی‌های موجود است و از یک حادثه بسیار پر منفعت غفلت دارند حتی نخبگان ما نیز تا حدودی همین‌گونه هستند.

وی با تاکید بر اینکه امروز غرب آسیا تعیین سرنوشت می‌شود خاطرنشان کرد: خصوصا بعد از حادثه غزه رقابت بین کشورها ایجاد شده و ایران صندلی خودش را بین ملت‌ها پیدا کرده است و باید آن را تثبیت کند. البته دشمنی حتما به شکل دیگری ادامه پیدا خواهد کرد. امروز یک رویداد در غرب اسیا رخ می‌دهد و ربطش به انتخابات این است که افرادی با امید نیستند و می‌خواهند ببینند بعد 45 سال مردم هنوز با این حکومت هستند یا خیر؟ این مسئله به عقیده من بسیار مهم است اگر آمریکا و اروپا بعد 45 سال و همه تلاش‌هایی که کردند از تحریم اقتصادی، جنگ، ترور و... ببینند حکومت مقتدر جمهوری اسلامی ایران در منطقه است، وقتش را تلف نمی‌کند و با دیدن این قدرت راه عاقلانه پیش می‌گیرد.

رضایی ادامه داد: ما هم اطلاع داریم که این بحث در درون استراتژیست‌های آمریکا و اروپا ایجاد شده که آیا باید مسیرشان را تغییر داده و دشمنی را با راه‌های دیگر ادامه دهند؟ مسئله داعش، فلسطین، صلح غرب آسیا بدون ایران حل نمی‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این انتخابات از مهم‌ترین انتخابات‌هایی است که می‌تواند تاثیر بسزایی بر روابط ما را با غرب آسیا و کشورهایی که امیدواری‌های کاذبی برای نابودی ایران داشتند داشته باشد. به هر کسی که می‌خواهید رای دهید، رای دهید، اما مردم عزیز به صحنه بیایید و رای دهید. این رای دو منفعت دارد یکی برای اداره داخل کشور و یکی جایگاه بین‌المللی ایران، پس فوق‌العاده مشارکت مردم مهم است‌.

به گزارش تسنیم، وی در پایان بیان داشت: از حقوقدان‌ها و نخبگان می‌خواهیم کمک کنند که چه افرادی به مجلس راه یابند.

کیهان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها