شاهچراغی: نظرسنجی‌ها بیانگر سیر صعودی مشارکت مردم است

کد خبر: 1276082

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه تمامی نظرسنجی‌ها و جمع بندی‌ها بیانگر سیر صعودی مشارکت مردم است گفت: حدود ۵۹ هزار شعبه اخذ رأی در کشور وجود دارد که از این تعداد ۶ هزار و ۸۱۱ شعبه برای استان تهران در نظر گرفته شده است.

شاهچراغی: نظرسنجی‌ها بیانگر سیر صعودی مشارکت مردم است

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه تمامی نظرسنجی‌ها و جمع بندی‌ها بیانگر سیر صعودی مشارکت مردم است گفت: حدود ۵۹ هزار شعبه اخذ رأی در کشور وجود دارد که از این تعداد ۶ هزار و ۸۱۱ شعبه برای استان تهران در نظر گرفته شده است.

 سیدمحمدتقی شاهچراغی عصر امروز در شورای اداری شهرستان‌های شرق استان تهران در تالار بزرگ شهر پردیس اظهار داشت: در اجرای انتخابات امیدواریم مانند سایر مناسبت‌ها لطف خداوند شامل حال ما باشد تا به بهترین نحو انتخابات اجرایی شود. در راهپیمایی 22 بهمن که با دعوت و تلاش مسئولین به شکل بسیار خوبی اجرا شد، شاهد مشارکت پرشور هموطنان بودیم و عنایت خداوند هم شامل این اتفاق شد.

وی در ادامه سخنانش گفت: تمامی نظرسنجی‌ها و جمع بندی‌ها بیانگر سیر صعودی مشارکت مردم است و حدود 59 هزار شعبه اخذ رأی در کشور وجود دارد که از این تعداد 6 هزار و 811 شعبه برای استان تهران در نظر گرفته شده است. دشمنان ایران اسلامی در خارج و بعضاً داخل کشور از مشارکت مردم در راهپیمایی یا انتخابات بیزارند و نمی‌خواهند مردم حتی پای استقلال کشور خود بایستند، البته که از دشمن توقعی بیش از این نیست.

معاون سیاسی وزیر کشور تأکید کرد: برای مشارکت پرشور در انتخابات باید هماهنگی، وحدت و همدلی حفظ شود و در این روند فرمانداران شهرستان‌ها مسئولیت دارند و سایر مدیران نیز باید همکاری کنند. از مدیران و متولیان انتخابات درخواست داریم تمامی جزئیات را بررسی کنند زیرا که در آستانه انتخابات قرار داریم و فرصت کم است و باید هماهنگی‌ها به‌موقع انجام شود.

شاهچراغی تصریح کرد: فرآیند انتخابات ماه‌هاست که آغاز شده و سیستم‌ها و نرم‌افزارها به‌روزرسانی شده و ماه‌هاست که مجموعه‌ای متمرکز در حال کار هستند و وزارت ارتباطات نهایت همکاری را در برگزاری انتخابات داشته است.

وی با اشاره به فراهم کردن تجهیزات و نیازها تأکید کرد: در زمینه تبلیغات نیز اقدامات خوبی انجام شده و داوطلبان نیاز به هزینه کرد آن‌چنانی نخواهند داشت و 200 کانال و شبکه محلی و پیام‌رسان‌ها بسیاری از خدمات را رایگان یا با هزینه حداقلی ارائه می‌کنند.

معاون سیاسی وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: همه شرایط ازجمله تبلیغات محیطی فراهم شده و سایر هماهنگی‌ها باید در شهرستان‌ها به‌صورت اختصاصی و در شورای اداری بررسی و تقسیم وظایف صورت گیرد و مشکلات انتخابات سال‌های گذشته پیگیری شود.

 معاون سیاسی وزیر کشور: آمادگی تمامی شعب رأی‌گیری برای برگزاری انتخابات

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: در حوزه اجرایی، تمامی شعب رأی گیری تعیین تکلیف شدند، تعرفه و سایر نیازمندی‌های شعب تأمین شده و به طور کلی تمامی اقدامات لازم اجرایی شده است و از مدت‌ها پیش آماده برگزاری انتخابات هستیم.

سیدمحمدتقی شاهچراغی عصر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص اختصاص نماینده مستقل به شهرستان پردیس با توجه به افزایش جمعیت اظهار داشت: اختصاص نماینده مستقل به شهرهای دارای جمعیت زیاد، قانونی است که بادید تصویب شود اما در سال گذشته یک بار مطرح اما سپس متوقف شد. در واقع به دلیل توسعه‌ای که مراکز جمعیتی داریم امیدواریم حتما مجلس به موضوع توجه کرده و در مجلس آینده این موضوع رقم بخورد.

وی در ادامه گفت: انتظار این است که نمایندگان حوزه انتخابیه تهران، اسلامشهر، پردیس، ری و شمیرانات حضور بیشتری در این مناطق داشته باشند، لذا امیدواریم اقدامات خوبی صورت گیرد و در شهرستان پردیس نیز اقدامات خوبی صورت گرفته اما همچنان این شهرستان نیازمند امکانات بیشتری است. داوطلبان و نامزدها نباید با تخریب دیگری اقدامات تبلیغی داشته باشند و در فرصت‌های تبلیغی به ارائه برنامه خود بپردازند.

معاون سیاسی وزارت کشور در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه احزاب تمامی شعب تعیین تکلیف شدند، تعرفه و سایر نیازمندی‌های شعب تأمین شده و به طور کلی تمامی اقدامات لازم اجرایی شده است و از مدت‌ها پیش آماده برگزاری انتخابات هستیم./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها