عوض حیدرپور در گفت‌وگو با «فردا»:

مجلس با پشتوانه مردمی قوی می‌تواند کار بزرگ کند

کد خبر: 1276552

فعال سیاسی اصولگرا گفت: اگر نمایندگان اکثریت رأی مردم را نداشته باشند و غالب مردم به آنها رأی نداده باشند، می شوند افراد با قدرت ضعیفی که ممکن است توانایی نداشته باشند حرف مردم ایران را در سطح داخلی و سیاست خارجی بیان کنند.

مجلس با پشتوانه مردمی قوی می‌تواند کار بزرگ کند

گروه سیاست سایت فردا: کمتر از یک هفته تا انتخابات مجلس شورای اسلامی زمان باقی است و ضرورت شکل گیری مشارکت بالا بر کسی پوشیده نیست. 

عوض حیدرپور در گفت‌وگو با خبرنگار فردا درباره اهمیت مشارکت بالا در انتخابات گفت: حضور حداکثری مردم باعث می شود منتخبان راه یافته به مجلس از کسانی باشند که اکثریت جامعه را به عنوان پشتیبان با خود همراه دارند. اگر اکثریت جامعه پشتیبان مجلس باشد، مجلس به فرموده امام می تواند در رأس امور قرار گیرد، به طوری که بر تمامی امور کشور از اقتصادی تا سیاست خارجی تأثیرگذار باشد.

وی درباره تبعات کاهش مشارکت، افزود: اگر نمایندگان اکثریت رأی مردم را نداشته باشند و غالب مردم به آنها رأی نداده باشند، می شوند افراد با قدرت ضعیفی که ممکن است توانایی نداشته باشند حرف مردم ایران را در سطح داخلی و سیاست خارجی بیان کنند. عملا کار بزرگی از دست آنها بر نخواهد آمد چون پشتوانه قوی مردم ندارند.

این نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه اگر نمایندگان پشتوانه قوی نداشته باشند، کشور از پیشرفت محروم می شود، یادآور شد: در چنین وضعیتی مردم خسارت و زیان می بینند چون مجلس با پشتوانه رأی ضعیف نمی تواند زندگی مرفه و عادلانه را برای جامعه رقم بزند بنابراین ضرورت دارد که حتما مردم پای صندوق رأی حاضر شوند و بهترین نامزد را از منظر کارایی و شایستگی و کارنامه انتخاب کنند.

حیدرپور درباره تبعات رویکردهای انتخاباتی تخریبی افزود: این رویکردها قطعا به نتایج بدی به دنبال خواهد داشت. معتقدم نامزدها باید لیستی از نمایندگان منطقه خودشان را تهیه کنند، نقاط مثبت ادوار گذشته مجلس را به جامعه منتقل و اعلام کنند می خواهند راه فلان نماینده -که خوشنام و در آن شهر اثرگذار بوده- را تکمیل کنند. اگر راه تخریب دنبال شود کشور و مردم ضرر می کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها