حسینی: بیداری ملت‌ها سرآغاز محو اشغالگری است

کد خبر: 1276709

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: بیداری و خیزش ملت‌های جهان سرآغاز محو ستم، اشغالگری و تبعیض خواهد شد و روشنگری نویسندگان و فعالان مستقل رسانه‌ای در این زمینه تأثیر و نقش بسزایی دارد.

حسینی: بیداری ملت‌ها سرآغاز محو اشغالگری است

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: بیداری و خیزش ملت‌های جهان سرآغاز محو ستم، اشغالگری و تبعیض خواهد شد و روشنگری نویسندگان و فعالان مستقل رسانه‌ای در این زمینه تأثیر و نقش بسزایی دارد.

«سیدمحمد حسینی» در دیدار با «میشل کلُن مؤلف»، تاریخ‌نگار، مستندساز و استاد مسائل ژئوپلتیک، اقدامات رسانه‌ای و مواضع ضد آپارتاید و ظلم ستیزانه وی را مبارزه و جهاد با ظلم و اشغالگری دانست و اظهار داشت: امام راحل ۶۰ سال پیش علاوه بر مقابله با استبداد داخلی همزمان بر ضرورت مبارزه با آمریکا و رژیم صهیونیستی تأکید داشت و امروز بعد از گذشت ۶ دهه، حقانیت مواضع ایشان و ماهیت پلید آمریکا و اشغالگران صهیونیستی برای ملت‌های جهان آشکار شده است.

وی، مهمترین مؤلفه نظام اسلامی را جنبه مردمی بودن آن دانست و گفت: اینکه جمهوری اسلامی بعد از ۴۵ سال به رغم همه فشارها، هجمه های سنگین، توطئه ها، تهدیدها و تحریم‌های ظالمانه همچنان با اقتدار مسیر عزت و سرافرازی تا رسیدن به قله را ادامه می دهد به‌خاطر پشتوانه مردمی است و شایسته است که این الگو توسط نخبگان، اندیشمندان و ارباب هنر و رسانه به جهان معرفی شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: بیداری مردم ایران و ایستادگی در برابر ظلم و زیاده‌خواهی سلطه‌گران، منجر به شکل‌گیری یک نظام سیاسی بر پایه استقلال، آزادی، عدالت، عقلانیت، اخلاق و معنویت شده است و در سطح جهان نیز برای ایجاد تحول باید افکارعمومی را متقاعد و همراه ساخت و فعالان رسانه‌ای و نویسندگان حق طلب و عدالت جو در این زمینه نقش آفرینی کنند.

حسینی با اشاره به بخشی از آثار دکتر کلون در افشای ۱۰ دروغ بزرگ آمریکا که زمینه و بهانه حمله نظامی به ویتنام، گرانادا، پاناما، عراق، سومالی، یوگسلاوی، بوسنی، افغانستان، ونزوئلا و اکوادور بوده است اظهار داشت: آمریکا ابتدا ادعاهای دروغینی را با فضاسازی جنجالی در رسانه‌ها برای تاثیر گذاری بر افکارعمومی مطرح می کند و این زمینه سازی روانی را بستری برای حمله و اشغال نظامی قرار می دهد که باید بیش از پیش این حقایق و نیز شگردها را تبیین و تشریح کرد.

وی نسل‌کُشی صهونیست‌ها در غزه با حمایت آمریکا و کشورهای مدعی حقوق بشر را مورد اشاره قرار داد و گفت: در تراژدی غزه مردم در کشورهای غربی با تجمعات گسترده خود نشان دادند که برخلاف دولت های وجدان بشری در حال بیدار شدن است و این نتیجه سال‌ها مجاهدت و تلاش شخصیت‌های مستقل، مبارز و آزادی‌خواه است و در کارزار حق و باطل ملت ایران بدون تردید و درنگ حامی جدی ملت های مظلوم جهان بویژه مردم مظلوم فلسطین است و ما از امام خمینی آموخته‌ایم که خون بر شمشیر پیروز است و قطعا خون مردم مظلوم فلسطین به سیلی بنیان برافکن برای نابودی رژیم صهیونیستی تبدیل خواهد شد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه همه آزادیخواهان و عدالت جویان جهان با آرمان ها و شعارهای انقلاب اسلامی وجه مشترک و موضع واحد دارند، گفت: همچنان که بیداری و قیام ملت ایران سبب پایان دادن به استبداد و مداخله سلطه‌گران در کشور عزیزمان شد، بیداری و خیزش ملت‌های جهان نیز سرآغاز محو ستم، اشغالگری و تبعیض خواهد شد و روشنگری نویسندگان و فعالان مستقل رسانه‌ای در این زمینه تأثیر و نقش به‌سزایی دارد.

میشل کلُن نویسنده بلژیکی نیز در این دیدار در سخنانی با اشاره به اینکه برخلاف تبلیغات رسانه‌ای غرب، ایران کشوری پویا با مردمان و جوانان با استعداد و فعال است، اظهارداشت: علاقه مند شده ام واقعیت‌های جامعه ایران به‌ویژه نقش و حضور موثر زنان و دختران ایران را به نگارش در آورم و در قالب تصویر، مستند و کارهای پژوهشی، واقعیت‌ها رابه مردم اروپا که تحت تاثیر سیطره رسانه ای هستند، منتقل کنم.

وی با بیان اینکه در انتشار کتاب های خود درخصوص نقش آمریکا و اسرائیل در براه انداختن جنگ در کشورهای مختلف جهان با محدودیت‌هایی مواجه است، گفت: به‌رغم همه محدودیت‌ها تلاش کرده با بهره‌گیری از رسانه‌ها و توزیع اینترنتی کتاب و ترجمه آن به زبان های گوناگون، جوانان را با واقعیت های موجود و شگردهای تبلیغاتی جنگ طلبان آشنا کند.

تاریخ‌نگار، مستندساز و استاد مسائل ژئوپلتیک تاکید کرد: معتقدم اروپا راه سعادتی ندارد مگر اینکه ارتباط خود را با آمریکا قطع کند و امروز بر اساس شواهد غیر قابل انکار، امپراطوری آمریکا در حال افول است لذا به هر روشی چنگ می زند تا آنرا مخفی کند.

کلن خاطرنشان کرد: غرب تصویر غیر واقعی از جامعه ایران ارائه می دهد و ایران در جنگ رسانه ای ضعیف است و باید در این عرصه فعالتر باشد و نقش خود را بخوبی ایفا کند تا فضای کاذبی را که ایجاد شده بشکند.

وی با اشاره به اقدام منافقین در تهدید به قتلش گفت: مقاله ای علیه منافقین نوشته بودم که پس از آن پاکت نامه ای به دستم رسید که در داخل آن یک فشنگ بود و نوشته بودند که دفعه بعد آنرا در پاکت نمی فرستند.

وی همچنین با اعلام موافقت خود با ترجمه آثارش به زبان فارسی اظهار تمایل کرد که در سفرهای آینده در جمع فعالان رسانه و فضای مجازی تجارب ملموس و عینی خود را ارائه دهد و متقابلا در باره انقلاب اسلامی و مبارزه ملت ایران با زیاده خواهی غرب، اطلاعات بیشتری کسب کند تا با یاری اندیشمندان و فعالان رسانه‌ای و هنری، بتواند بخشی از سیاه نمایی ها علیه ملت ایران را از صفحه ذهن غربی‌ها پاک کند.

این نخستین سفر میشل کُلُن چهره شناخته شده‌ی یهودی به ایران است که سال‌ها علیه رژیم صهیونیستی و آمریکا روشنگری می کند.

وی در این سفر علاوه بر ملاقات با برخی مسئولان و برنامه های تلویزیونی، در دانشگاه امام صادق و دانشگاه علامه در جمع اساتید و دانشجویان سخنرانی و به سؤالات پاسخ داد./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها