جوان: دعوای درون‌گروهی اصلاح‌طلبان بر سر قدرت است

کد خبر: 1277123

جوان نوشت: سلطان (قدرت) اصلاح‌طلبان که مدعی روشنفکری و مردم‌سالاری بود، از پرده برون آمد و به چیزی مثل داشتن حق بی‌چون‌وچرای ابلاغ نظر‌ها و نظریه‌های اصلاح‌طلبانه در یک جمع کوچک اطرافیان خاتمی، تغییر کرد. پس زمانه و روزگار آنان نیز تغییر کرد.

جوان: دعوای درون‌گروهی اصلاح‌طلبان بر سر قدرت است

گروه سیاست سایت فردا - اخبار جدایی و انشقاق در میان اصلاح‌طلبان این روزها بیشتر از هم شنیده می‌شود و آنها ضمن رقابت با دیگر جریان‌های سیاسی در درون خود مشغول نزاع‌اند. 

روزنامه جوان در این ارتباط نوشته: دعوای درون‌گروهی آنان دعوای قدرت بود. یکی از مفاهیم سخن مولا که «اذا تغیر السلطان، تغیرالزمان» دقیقاً همین‌جاست. سلطان (قدرت) اصلاح‌طلبان که مدعی روشنفکری و مردم‌سالاری بود، از پرده برون آمد و به چیزی مثل داشتن حق بی‌چون‌وچرای ابلاغ نظر‌ها و نظریه‌های اصلاح‌طلبانه در یک جمع کوچک اطرافیان خاتمی، تغییر کرد. پس زمانه و روزگار آنان نیز تغییر کرد. این هرچه هست منتی بر مردم ندارد و روزنه‌ای نیست که بخواهند مقابل مردم بگشایند. کل آن، هوای قدرت است. «ای رفیقان! زین مقیل و زان مقال/ اتقوا ان‌الهوا حیض‌الرجال!» 

اصلاح‌طلبان سال‌ها همین هوا را با خود به فضای سیاسی کشور هم منتقل می‌کردند و می‌کنند. یعنی آنچه را که از سهم قدرت آرزو دارند و به آن نمی‌رسند، بهانه خروج از نظام و مخالفت‌ها قرار می‌دهند. در اینجا باید انگیزه‌ها شناخته شود، حتی اگر گفته شود در این روزنه‌گشایی، توافقی برای باقی‌ماندن در قدرت وجود داشته است. می‌توان گفت آن‌ها اکنون برای پیوستن دوباره به جامعه، فقط جامه عوض کرده‌اند! «دیده‌ای خواهم که باشد شه‌شناس/تا شناسد شاه را در هر لباس»!

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها