دادستان کل کشور: جرم انتخاباتی تاکنون رخ نداده است / هشدار درباره کلاهبرداری‌های زمان تبلیغات انتخابات

کد خبر: 1277135

موحدی گفت: تخلفاتی در فضای مجازی رخ داده بود که تذکرات لازم داده شد و مسائل برطرف شده است.

دادستان کل کشور: جرم انتخاباتی تاکنون رخ نداده است / هشدار درباره  کلاهبرداری‌های زمان تبلیغات انتخابات

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد دادستان کل کشور با اشاره به رصد فضای انتخابات از سوی دادستانی‌های سراسر کشور بیان کرد: الحمدالله تاکنون جرم انتخاباتی نداشته‌ایم.

دادستان کل کشور تصریح کرد: تنها تخلفاتی در فضای مجازی رخ داده بود که تذکرات لازم داده شد و مسائل برطرف شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی آزاد عنوان کرد: مشکل حادی تاکنون در حوزه انتخابات و فعالیت کاندیدا‌ها در عرصه فضای مجازی وجود نداشته است.

همچنین اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در رابطه با کلاهبرداری‌هایی که ممکن است در زمان تبلیغات انتخابات رخ دهد، گفت: یکی از مسائل مهم مطرح شده این بود که افرادی در زمان‌های خاص، در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کنند، به‌طور‌مثال امروز که بحث انتخابات داغ است و کسانی هم هستند که تمایل به کمک در بحث‌های مالی آن دارند، پیش بینی قانونی شده که از چه راه‌هایی می‌توانند به کاندیدا‌های مورد علاقه خود کمک کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: در این فضا، ممکن است کسانی مدعی شوند که در حمایت از یک نامزد به جمع آوری امکانات مادی مشغول هستند و از این طریق بخواهند از مردم کلاهبرداری کنند. درباره این مسئله در کمیته‌های مربوطه بحث شده است.

جهانگیر افزود: مشخصا همه کسانی که می‌خواهند کار جمع آوری کمک‌های نقدی برای نامزد‌های انتخاباتی انجام دهند، باید با سرشماره‌ها و سرشناسه‌های مشخصی اقدام کنند تا اجازه کلاهبرداری به کسی داده نشود؛ لذا اطلاع رسانی این موضوع به مردم که حمایت مالی از چه طریقی باشد، بسیار مهم است.

گفتنی است به منظور رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادگستری تمام استان‌ها شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی تشکیل شده است.

باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها