شریعتمداری: مشارکت مردم اهمیت دارد/مجلس متکثر را تأیید می‌کنیم

کد خبر: 1277153

مدیر مسؤول روزنامه کیهان با استقبال از پویش انتخاباتی خبرگزاری مهر، تصریح کرد که مشارکت مردم در انتخابات یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

شریعتمداری:  مشارکت مردم اهمیت دارد/مجلس متکثر را تأیید می‌کنیم

«حسین شریعتمداری» مدیر مسؤول روزنامه کیهان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به پویش انتخاباتی خبرگزاری مهر تحت عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته‌گزینی» اظهار کرد: موضوع اصلی، حضور و مشارکت مردم در انتخابات به عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر و صرف نظر از اینکه چه کسانی انتخاب شوند، است.

وی با استقبال از پویش انتخاباتی خبرگزاری مهر، افزود: در خصوص انتخاب اصلح و به تعبیر خبرگزاری مهر کارآمدی و شایسته‌گزینی، باید گفت که دامنه ارزیابی‌های مردم خیلی گسترده نیست، لذا برخی نگران هستند که باید به آن‌ها کمک شود و یکی از این موارد، مراجعه مردم به افرادی است که به آن‌ها اعتماد دارند.

شریعتمداری گفت: البته یک زمانی هست که به فردی اعتماد داریم که می‌دانیم انسانی راستگو و صادق است اما دیدگاهی دارد که ما آن دیدگاه را نمی‌پسندیم؛ بنابراین ممکن است فردی از نظر یک فرد شایسته باشد که از نظر ما اینگونه نیست؛ لذا باید معیارها و موازین خودمان را داشته باشیم.

وی ادامه داد: در واقع در بحث سلایق سیاسی ممکن است آن سلیقه از نظر شما قابل قبول و مطلوب باشد و از نظر دیگری اینگونه نباشد؛ لذا وقتی سخن از شایسته‌گزینی می‌شود، باید دید با چه معیاری و چه کسی را مد نظر قرار می‌دهید که البته اشکالی ندارد چون همه سلایق باید حضور داشته باشند.

شریعتمداری تاکید کرد: لازم است برای شایسته‌گزینی، به افراد مختلف مراجعه شود، سوابق و رزومه‌ها و کارنامه‌های آن‌ها را در مسوولیت‌های قبلی‌شان ملاحظه کنیم، تا به ارزیابی نهایی برسیم.

ّمدیر مسؤول روزنامه کیهان اظهار کرد: باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که یک وقت نگاه به تابلوها است و یک وقت نگاه به هویت‌ها است زیرا همیشه تابلوها با هویت‌ها یکسان نیستند.

شریعتمداری گفت: البته نمی‌خواهیم از قبل قضاوت داشته باشیم اما برخی اوقات، تابلوها چیزی می‌گویند اما زمانی که به سوابق‌شان مراجعه می‌کنیم، چیز دیگری به دست می‌آید؛ به گونه‌ای که تابلوی برافراشته شده با سوابق فرد یا افراد همخوانی ندارد.

وی افزود: البته تمیز این دو چندان دشوار نیست و با کمی تلاش مشخص می‌شود؛ در عین حال باید توجه داشت که دیکته نوشته نشده غلط ندارد؛ ممکن است افراد در تحقیق و بررسی‌ها اشتباه هم بکنند و لازم است درصدی از خطا را کنار بگذارند.

شریعتمداری با بیان اینکه جریانات سیاسی در انتخابات معمولاً ملاحظاتی دارند که شخص رأی‌دهنده آن ملاحظات را ندارد، گفت: ضمن اعتماد به جریانات سیاسی مورد علاقه، لازم است به فهرست افراد هم توجه شود. وقتی سلایق مختلف در جمع حضور پیدا می‌کنند، تلاقی افکار و دیدگاه‌ها، باعث رشد نظرات می‌شود.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان گفت: مجلس متکثر را تأیید می‌کنیم زیرا دیدگاه‌های مختلف، موجب برطرف‌شدن اشکالات، ارتقای نظرات و خروجی مطلوب‌تر می‌شود؛ البته مناسب است چالش‌ها فردی باشند نه حزبی چون گاهی حزب، چیزی را مد نظر دارد که فرد آن را نمی‌پذیرد.

مهر

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها