قاضی پور در گفت‌وگو با «فردا»:

راهی جز متناسب‌سازی حقوق ها با تورم وجود ندارد

کد خبر: 1279213

نماینده ادوار مجلس گفت: امیدواریم دولت در تعیین دستمزدها نگاه کارشناسی را مدنظر قرار دهد.

راهی جز متناسب‌سازی حقوق ها با تورم وجود ندارد

گروه سیاست سایت فردا: تورم چنان وضعیتی پیدا کرده است که در جمله از کاسب گرفته تا تاجر همه نسبت به اوضاع اقتصادی سال آینده هشدار می دهند و کمتر کسی پید می شود که از آمدن سال نو خوشحال باشد. با این اوصاف بسیاری از کارشناسان معتقدند «دولت باید برای ترمیم حقوق ها متناسب با تورم برنامه ریزی کند».

نادر قاضی پور در گفت‌وگو با خبرنگار فردا درباره وضعیت حقوق و دستمزدها گفت: تورم فاصله طبقاتی را به شدت افزایش داده و وضعیت معیشتی دهک های پایین درآمدی به شدت حاد کرده است. هر روز که می گذرد سفرهای مردم کوچک و کمرنگتر می شوند بنابراین راهی جز متناسب سازی حقوق ها با تورم وجود ندارد.

وی افزود: اگر امسال 40 درصد تورم داشتیم باید حقوق ها در سال آینده افزایش 40 درصدی داشته باشند. دولت از سال 1363 به کارگران بدهکارند چون از آن سال به بعد حقوق کارگران متناسب با تورم افزایش پیدا نکرد. دولت با تدابیری می تواند بخش تولید را تقویت کند تا از قِبَل آن وضعیت حقوق کارگران بهبود یابد.

این نماینده ادوار مجلس با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب برای رسیدگی به وضعیت زندگی کارگران اظهار کرد: بیمه، مسکن کارگران، معیشت و امنیت شغلی کارگران از جمله موضوعاتی هستند که ایشان سال 1400 به دولت یادآور شدند اما دولت اقدامی انجام نداد، اگر آقایان اقدامی کردند وزرای مربوطه اعم از وزیر کار، وزیر بهداشت، وزیر اقتصاد و وزیر راه و شهرسازی گزارش دهند.

وی با اشاره به هزینه های یک خانواده چهار نفره ادامه داد: این خانواده با دریافت حداقل حقوق نمی تواند نیاز غذایی خود را تأمین کند چه رسد به هزینه های بهداشتی، درمانی، آموزشی، اجتماعی و غیره. دولت حقوقی را درنظر بگیرد که حداقل کارگر از گرسنگی نمیرد.

قاضی پور گفت: کارشناسان مرکز آمار و بانک مرکزی می توانند بررسی واقع بینانه ای انجام دهند و حداقل حقوق کارگران در سال آینده را متناسب با وضعیت تورم اعلام کنند. امیدواریم در مجموع دولت در تعیین دستمزدها نگاه کارشناسی را مدنظر قرار دهد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها