«فردا» گزارش‌‌ می‌دهد:

ضرورت تغییر رویکرد یک‌جانبه‌گرایانه صداوسیما

کد خبر: 1279689

صداوسیما با تغییر معاون سیاسی‌اش گام نخست را برای تغییر را برداشته اما به نظر می‌رسد که کافی نیست نیاز است رویکردها تغییر کند.

ضرورت تغییر رویکرد یک‌جانبه‌گرایانه صداوسیما

گروه سیاست سایت فردا: تغییر رخ داده در صداوسیما مبنی بر برکناری خدابخشی از معاونت سیاسی سازمان را باید به فال نیک گرفت زیرا بعد از حضور حمید رسایی در شبکه خبر و تحریک مجری این شبکه به بردن نام شخصیت‌های نظام بسیاری از مردم گلایه‌مند شدند که چرا دقیقا در همان روزی که رهبر انقلاب اسلامی بر ضرورت پرهیز از ستیزه‌جویی و کشمکش سیاسی تأکید می‌کنند، صداوسیما بستری را برای ادامه کشمکش‌ها فراهم می‌کند؟ این‌ گلایهها و انتقادها به قدری زیاد بود که صداوسیما مجبور شد خدابخشی، یکی از عناصر تصمیم‌ساز در رویه فعلی صداوسیما را تغییر دهد.

فرای موضوع اخیر در چند سال گذشته بسیاری این انتقاد را به صداوسیما وارد می‌دانند که چرا سازمانی که رسالت بزرگ رسانه ملی بودن را برعهده دارد عملا به تریبون یک طیف خاص سیاسی تبدیل شده است؟ چرا صداهای مختلف در عرصه سیاسی را پوشش نمی‌دهد و سعی دارد همان مبانی سوپرانقلابی‌ها را تحویل مردم دهد؟ از سوی دیگر این پرسش وجود دارد که خط قرمز صداوسیما در دوره کنونی چیست؟ آیا تخریب شخصیت‌های نظام به نفع ملت و کشور است که صداوسیما نه فقط این بار بلکه بارها به آن مبادرت کرده است؟ از طرفی آمار موجود نشان‌دهنده ریزش شدید مخاطبان صداوسیماست و در شرایطی که این سازمان عمده تمرکزش بر القای نگاهی خاص در عالم سیاست است، مخاطبان به دلیل چنین یک‌سویه‌نگری مشهود و البته ساخته نشدن برنامه‌های جذاب و قوی عملا از خیر دیدن صداوسیما گذشته‌اند.

در این شرایط بی‌تردید نیاز به تغییر احساس می‌شد و حالا صداوسیما گام نخست را برداشته است اما به نظر می‌رسد که کافی نیست و صرف جابه‌جایی یک فرد نمی‌تواند رضایت عمومی را تأمین کند و نیاز است که رویکردهای یک سویه صداوسیما تغییر کند و این سازمان به جای تخریب چهره‌های نظام به سمت وحدت و همدلی حرکت کند؛ همان امری که دغدغه مشخص و صریح رهبر انقلاب اسلامی هم هست تا بعد از این رسانه ملی که بودجه عمومی اداره می‌شود، تریبون یک جریان خاص و البته رادیکال نباشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها