«فردا» گزارش می‌دهد:

تضییع حقوق ملت با کمکش‌‌های سیاسی

کد خبر: 1280112

نزاع‌های سیاسی در مجلس آینده باعث خواهد شد که مطالبات عمومی از جمله رفع مشکلات اقتصادی به حاشیه برود و البته دشمنان نظام از چنین شرایطی سوءاستفاده کنند.

تضییع حقوق ملت با کمکش‌‌های سیاسی

گروه سیاست سایت فردا: پس از تذکرات رهبر انقلاب مبنی بر پرهیز از کشمکش‌ها و ستیزه‌جویی‌های سیاسی این نگرانی بیش از پیش افزایش یافته است که اگر برخی از افراد بخواهند در مجلس آینده بر طبل اختلافات و بلکه جنجال‌ها بکوبند عملا حقوق عامه ذبح سیاسی‌کاری‌ها می‌شود. همین علت هم باعث شد رهبر انقلاب اسلامی پیش از تشکیل مجلس یازدهم به محض اتمام انتخابات در سخنانی صریح همه منتخبان را از درگیری‌های سیاسی نهی کنند؛ به ویژه حالا که اکثریت مجلس در اختیار جبهه اصولگرایی است و جامعه انتظار ندارد که نیروهای جبهه انقلاب با یکدیگر دچار جدال شوند.

اما چرا می‌گوییم کشمکش‌های سیاسی حقوق ملت را از بین می‌برد؟

در وهله نخست باید توجه داشت که کشور در برهه حساسی قرار دارد؛ از یک دشمنان نظام نشان داده‌اند که شمشیر را از رو بسته‌اند، از سوی دیگر تحولات منطقه‌ای و جنایت‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا در حق مردم بی‌دفاع غزه و البته تلاش آنها برای تضعیف محور مقاومت و البته تحریم‌های ظالمانه آمریکا همه و همه باعث شده است که شرایط کنونی ویژه باشد. در چنین وضعیتی اگر نمایندگان مجلس آینده بخواهند به دلیل منافع سیاسی و جناحی با یکدیگر درگیر شوند، یعنی آشکارا به حقوق ملت و منافع کلان نظام بی‌اعتنایی کرده‌اند.

دومین مسئله به اوضاع سخت اقتصادی برمی‌گردد. گرچه بخش مهمی از شرایط کنونی محصول تحریم هاست اما به گفته اکثر کارشناسان نوع مدیریت داخلی در عرصه اقتصادی دلیل عمده مشکلات کنونی اقتصادی است. بخشی از این مدیریت هم ناشی از قانونگذاری اقتصادی است و بخشی هم نظارت مجلس بر دولت و دستگاه‌های اقتصادی‌اش؛ با این وصف پر واضح است که اگر مجلس در ناهماهنگی و کشمکش سیاسی به سر ببرد عملا نمی‌تواند کمکی به رفع مشکلات اقتصادی کند.

سومین مسئله هم مطالبه عمومی مبنی بر رفع نزاع‌های سیاسی است. مردم بعد از سال‌ها مشاهده جدال‌ها و نزاع‌ها می‌خواهند مسئولان به رفع مشکلات کشور و ساماندهی اوضاع بپردازند و به همین دلیل هم اصولگرایان که قانونگذار و هنحارمحورتر اصلاح‌طلبان‌اند را انتخاب کرده‌اند و به هیچ وجه انتظار ندارند حالا نزاع‌ها میان اصولگرایان را مشاهده کنند.

در پایان گفتنی است که رهبر انقلاب اسلامی بارها مجلس یازدهم را انقلابی نامیده‌اند و طبیعی است وقتی مجلسی به تأیید رهبری انقلابی است، انتظار آن است مجالس بعد هم ادامه‌دهنده همین راه باشند نه آنکه با ستیزه‌جویی به نوعی به عقب برگردند.

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها