امیر دریادار ایرانی: رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ کشورهای دوست را خوشحال کرد

کد خبر: 1280315

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: کشورهای دوست از انجام رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ خوشحال هستند اما کشورهای دشمن و نیروهای غیرموجه منطقه از انجام این رزمایش ناراحتند.

امیر دریادار ایرانی: رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ کشورهای دوست را خوشحال کرد

 امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در برنامه جهان امروز درباره برگزاری رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ ایران، چین و روسیه اظهار کرد: تفاوت این دوره و ادوار گذشته تفاوت در تعداد و کلاس شناورهای کشورهای حاضر در رزمایش است.

به گفته فرمانده نیروی دریایی ارتش، امسال برای نخستین بار رزم ناوها نیز وارد صحنه رزمایش شدند و ناوشکن‌های کشورهای حاضر نیز با توانمندی‌های جدیدی در این دوره از رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ حضور دارند.

امیر دریادار ایرانی با اشاره به حضور پنج کشور ناظر (عمان، قزاقستان، پاکستان، آفریقای جنوبی و جمهوری آذربایجان) گفت: هدف از حضور این کشورها در این دوره، رصد کیفیت رزمایش مشترک ایران، چین و روسیه است تا با کسب آگاهی‌های لازم بدانند در دور بعدی با چه ترکیبی از شناورها در این رزمایش حضور داشته باشند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره پیام حضور همزمان شناورهای ایران، چین و روسیه در کنار هم در این رزمایش گفت: این حضور مشترک یعنی تأمین امنیت خطوط کشتیرانی ایران، چین و روسیه به دست قوای دریایی خودشان انجام می‌شود.

به گفته امیر دریادار ایرانی، هم‌اکنون جهان از حالت تک قطبی خارج شده و هندسه جهانی به سمت جهان چند قطبی در حال حرکت است و در این شرایط کشورهایی مثل ایران، چین و روسیه و با توانمندی‌های خود در دریاها حضور پیدا می‌کنند تا از اقتصاد ملی و توسعه کشورشان دفاع کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در تکمیل توضیحات خود افزود: کشورهای دوست از انجام رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ خوشحال هستند، اما کشورهای دشمن و نیروهای غیرموجه منطقه از انجام این رزمایش ناراحتند، چون می‌دانند در آینده جایی برای آنها در شمال اقیانوس هند وجود نخواهد داشت./ مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها