خادمی در گفت‌وگو با «فردا»:

تعامل با دنیا اوضاع اقتصاد کشور را بهبود می بخشد

کد خبر: 1281331

نماینده ادوار مجلس گفت: تعامل با دنیا اوضاع اقتصاد کشور را بهبود می بخشد البته برای حداکثری کردن شرایط مطلوب لازم است که مدیران اقتصادی دولت عوض شوند.

تعامل با دنیا اوضاع اقتصاد کشور را بهبود می بخشد

گروه سیاست سایت فردا: عبور از اوضاع سخت اقتصادی نیازمند گام های عملی برای مهار تورم و فراهم آوری بسترهای جهش تولید است اما آیا نشانه های این هدف مشاهده می شود؟

هدایت الله خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار فردا درباره پیش بینی اوضاع اقتصادی در سال 1403 گفت: اگر دولت بخواهد همچنان با بی برنامگی جلو برود نه تنها اتفاق خاصی رخ نخواهد داد بلکه شاید اوضاع بدتر هم بشود. سال جدید کشور نیاز به جهش هایی در حوزه تولید انرژی دارد.

وی وضعیت کشور به لحاظ تولید انرژی را نامطلوب خواند و افزود: متأسفانه هرچه قول در این چند سال اخیر به مردم داده شد تحقق نیافت و تنها به تکرار این وعده ها بسنده کردیم. اگر دولت بخواهد همین دایره بسته افراد را در حوزه مدیریت اقتصادی حفظ کند، می توان از هم اکنون پیش بینی کرد که اتفاق خاصی در حوزه اقتصاد رقم نخورد.

این نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه دولت در آستانه تکمیل سومین سال مأموریت خود قرار دارد، یادآور شد: در دولت های گذشته شاهد بودیم که از ماه های پایانی سال سوم افتتاح ابرپروژه های شروع می شد اما در طول سه سال اخیر هیچ مگاپروژه ای کلنگ نخورد که در سال پایانی دولت شاهد افتتاح آن باشیم.

وی وضعیت تورم و رکود را نامطلوب خواند و ادامه داد: شعار سال 1402 مهار تورم و رشد تولید بود که در این حوزه اتفاقی نیفتاد. حتی وعده های انتخاباتی دولت در حوزه مسکن و اشتغال زایی محقق نشد؛ ضمن آنکه آبان ماه سال آینده انتخابات آمریکا برگزار می شود که ترامپ درنظرسنجی ها وضعیت بهتری نسبت به دوره گذشته دارد. از الان باید تدابیر لازم را برای احتمال روی کارآمدن دولت ترامپ اندیشید چون او اهل معامله است، البته به شرطی که مذاکره کننده های ما در سطح لازم برای چانه زنی و دستیابی به اهداف مذاکره باشند.  

خادمی با بیان اینکه اگر بخواهیم در سطح شعار بمانیم مطمئنا وضع مان بدتر می شود، گفت: تعامل با دنیا اوضاع اقتصاد کشور را بهبود می بخشد البته برای حداکثری کردن شرایط مطلوب لازم است که مدیران اقتصادی دولت عوض شوند. حال باید منتظر ماند و دید آیا رئیس جمهور قصدی برای ترمیم کابینه دارد یا خیر.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها