کیهان ادعا کرد:

دروغ تکراری ترامپ از زبان ظریف و ماجرای خواب سنگین روحانی

کد خبر: 1281399

آقای ظریف در آخرین کتاب خاطرات‌شان که به تازگی منتشر شده، با بیان روایت خود از شب حمله موشکی به پایگاه عین‌الأسد، همسو با دونالد ترامپ سعی کرده این عملیات را در هماهنگی با آمریکا جلوه دهد و مدعی شده آمریکایی‌ها قبل از حمله خبردار شده‌اند.

دروغ تکراری ترامپ از زبان ظریف و ماجرای خواب سنگین روحانی

آقای ظریف در ادامه بیان خاطراتشان گله‌مند شده‌اند که چرا کسی به آقای روحانی و ایشان پیش از حمله خبر نداده است. 

اظهارات محمدجواد ظریف در حالی است که پیشتر سردار حاجی‌زاده با ذکر جزئیات شب عملیات از اطلاع‌رسانی به نخست‌وزیر عراق تنها ۳۰ دقیقه پیش از حمله خبر داده بود. 

سردار حاجی‌زاده تأکید کرده بود که اهداف مورد نظر برای حمله هرگز به اطلاع نخست‌وزیر عراق نرسید و چناچه نخست‌وزیر عراق نیز در دقایق کوتاه باقی‌مانده مقامات آمریکایی را در جریان می‌گذاشت باز هم آنها هدف حملات موشکی ایران را نمی‌دانستند ضمن آنکه در این فرصت کم اساسا توانایی اقدام خاصی نیز نداشتند. 

اگرچه نیروهای تروریستی سنتکام پس از شهادت سردار سلیمانی با احتمال حمله انتقام‌جویانه ایران آرایش خود در منطقه را به حالت تدافعی درآورده بودند. 

در مورد گلایه آقای ظریف از بی‌اطلاعی ایشان و آقای روحانی نیز باید گفت علی‌رغم تلاش مقامات برای اطلاع‌رسانی به آقای روحانی پیش از عملیات و حتی پیش از اطلاع به نخست‌وزیر عراق، اما ناباورانه هیچ‌کس نتوانست در آن ساعات آقای روحانی را از خواب بیدار کند! بدیهی است وزارت خارجه نیز باید از طریق رئیس‌جمهور مطلع می‌شد، پس بهتر است آقای ظریف در این مورد به آقای روحانی گله کنند. 

منبع: کیهان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها