حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با «فردا»:

ایران به صهیونیست‌ها پاسخی کوبنده می‌دهد اما نه شتاب‌زده

کد خبر: 1282967

یک تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: هدف رژیم صهیونیستی کشاندن پای ایران به جنگ است و ایران به خوبی می‌داند که نباید در بازی این رژیم حرکت کند.

ایران به صهیونیست‌ها پاسخی کوبنده می‌دهد اما نه شتاب‌زده

گروه سیاست سایت فردا: حمله اخیر رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق نشان از اوج جنایتکاری رژیم صهیونیستی داشت. حالا پرسش آن است که این اقدام وضعیت منطقه را به چه سمتی می‌برد و واکنش ایران چه خواهد بود؟

حسن هانی‌زاده، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به مقر کنسولگری ایران در دمشق نقض آشکار قوانین بین‌المللی و کنوانسیون.های ژنو و وین است و عملا مصونیت مقرهای دیپلماتیک کشورها مورد تعدی قرار گرفته است؛ به ویژه آنکه کنسولگری ایران در دمشق محل ارائه خدمت به آورگان در بحران سوریه بوده است و ارتباطی به جنگ غزه و بحران‌های منطقه‌ای اخیر نداشته است. اقدام رژیم صهیونیستی نوعی عملیات تروریستی دولتی بوده است».

او ادامه داد: «سوریه در بیش از یک دهه اخیر با تروریسم مقابله جدی داشته است و حمله اخیر صهیونیست‌ها نشان می‌دهد آنها ارتباط تنگاتنگی با گروه‌های تروریستی داشته و دارند. ایران برای پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی درخواست کرده است که برای محکومیت این رژیم نشست فوق‌العاده شورای امنیت سازمان ملل برگزار شود که اگر نشود نشان می‌دهد رد پای آمریکایی‌ها هم‌ در این موضوع وجود دارد».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین بیان کرد: «ایران در زمان و مکان مناسب پاسخی درخور و کوبنده به رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد اما نمی‌خواهد شتاب‌زده عمل کند. نتانیاهو در طول شش ماه گذشته نتوانسته است هیج توفیقی در عملیات نظامی علیه غزه داشته باشد و حالا می‌خواهد با ایجاد بحران‌هایی تازه کشورهای دیگر را هم وارد جنگ کند و از جامعه بین‌المللی امتیازاتی بگیرد».

هانی‌زاده در پایان گفت: «هدف رژیم صهیونیستی کشاندن پای ایران به جنگ است و ایران به خوبی می‌داند که نباید در بازی این رژیم حرکت کند؛ بنابراین ضمن وارد کردن ضربات مهلکی به صهیونیست‌ها به وسیله محور مقاومت نمی‌خواهد شتاب‌زده عمل کند».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها