حسینی: مطالبه‌ افکارعمومی جهان عامل مؤثری برای پایان جنایات رژیم صهیونیستی است

کد خبر: 1283397

معاون رئیس‌جمهور، مطالبه مشترک و فشار افکارعمومی جهان در پایان بخشیدن به نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه را حائز اهمیت دانست و همه دولت‌ها، ملت‌های اسلامی و آزادی‌خواهان جهان را به حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس و حمایت همه جانبه از مردم مظلوم غزه و ابراز نفرت و انزجار از جنایات جنگی صهیونیست‌ها فراخواند.

حسینی: مطالبه‌ افکارعمومی جهان عامل مؤثری برای پایان جنایات رژیم صهیونیستی است

معاون رئیس‌جمهور، مطالبه مشترک و فشار افکارعمومی جهان در پایان بخشیدن به نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه را حائز اهمیت دانست و همه دولت‌ها، ملت‌های اسلامی و آزادی‌خواهان جهان را به حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس و حمایت همه جانبه از مردم مظلوم غزه و ابراز نفرت و انزجار از جنایات جنگی صهیونیست‌ها فراخواند.

«سید محمد حسینی» در آستانه روز قدس در نشست مجازی «غزه مظهر اقتدار و معنویت» گفت: این روزها امت اسلامی به‌خاطر جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها در قتل عام ۳۳ هزار نفر در طی ۶ ماه گذشته، زیر آوار ماندن بیش از ۸ هزار نفر و مجروح شدن ۷۵ هزار نفر و آواره شدن بیش از ۲ میلیون نفر ساکنان غزه سوگوار و عزادار هستند.

وی افزود: تحمل جنایت صهیونیست‌ها در حمله به مردم بی‌پناه غزه و هجمه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از جمله بیمارستان المعدانی، بیمارستان اندونزی و اخیرا بیمارستان شفا برای همگان سخت و ناگوار است اما به رغم همه این فشارها مردم غزه با ایمان و اعتقاد راسخ در مقابل صهیونیست‌ها مقاومت و ایستادگی کرده و نشان دادند که حاضر نیستند تسلیم ظلم و تجاوز رژیم صهیونیستی شوند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: رژیم سفاک صهیونیستی از سال ۱۹۴۸ که توسط انگلیس، آمریکا و قدرت‌های غربی بر مردم فلسطین تحمیل شد همواره در طی این ۷۵ سال مشغول تعدی و ستم علیه مردم فلسطین بوده است اما اوج نسل‌کُشی و جنایت را در حوادث اخیر غزه شاهد هستیم به نحوی که واحدهای مسکونی، مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها و حتی بیمارستان ها مداوم بمباران می‌شوند و شرایط برای مردم غزه به قدری دشوار شده که حتی با کمبود شدید غذا، آب و دارو مواجه هستند.

حسینی، توجه بیشتر ملت‌های مسلمان و دولت‌های اسلامی را نسبت به شرایط مردم فلسطین مورد تأکید قرار داد و گفت: بدون‌تردید حضور امواج انسانی و اقیانوس بیکران مردم جهان در تجمعات و راهپیمایی روز قدس می‌تواند رژیم غاصب اسرائیل و حامیانش را زیر فشار قرار دهد که بدانند ادامه جنگ هزینه زیادی برایشان در افکارعمومی دنیا خواهد داشت.

از دولت‌ها و مجامع جهانی در توقف ماشین جنگی اسرائیل انتظار بیشتری می‌رود

وی با تاکید بر اهمیت روشنگری در خصوص جنایات صهیونیست‌ها اظهار کرد: جنگ‌ هم قواعد خاص خود را دارد اما صهیونیست‌ها هر روز مرتکب جنایت جنگی می‌شوند و حقوق بین‌الملل بشردوستانه را نقض و کنوانسیون‌ها و معاهدات بین‌المللی را زیر پا گذاشته و نادیده می‌گیرند همچنان که در روزهای اخیر کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را با موشک مورد حمله قرار دادند.

استاد دانشگاه تهران در ادامه وظایف و مسئولیت‌های مجامع مدعی حقوق بشر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: باید معلوم شود که دولت‌ها و مجامعی که خود را مدعی حقوق بشر و طرفدار حقوق زن و کودک نشان می‌دهند چرا در قبال کشتار زنان و کودکان توسط رژیم صهیونیستی سکوت کرده‌اند و چرا آمریکا چهار قطعنامه‌ شورای امنیت درباره توقف جنگ و نسل‌کُشی در غزه را وتو می‌کند و آشکارا تسلیحات نظامی و جنگی در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دهد؟

حسینی گفت: برای توقف ماشین جنگی اسرائیل از دولت‌ها و مجامع جهانی از جمله شورای امنیت سازمان ملل و دادگاه بین المللی لاهه که اقدام اولیه‌ای در این خصوص انجام داد، انتظار تلاش جدی‌تر و مؤثر وجود دارد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با قدردانی از دولت آفریقای جنوبی به‌ خاطر ارائه لایحه پایان‌دادن به نسل‌کُشی به دادگاه بین‌المللی در لاهه خاطرنشان ساخت: بیش از همه از سازمان همکاری اسلامی توقع می‌رود که تصمیمات قاطع اتخاذ کند و اقدامات عملی انجام دهد چرا که اساساً فلسفه تشکیل این سازمان، حمایت از مسجدالاقصی و مقابله با جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین بود.

وی تاکید کرد: جهان اسلام ظرفیت و توانمندی‌های فراوانی دارد که استفاده از آن می‌تواند، رژیم صهیونیستی را وادار به خروج از غزه و توقف بمباران کند، همچنان که ورود یمن به عرصه حمایت از مردم مظلوم غزه، شرایط را برای صهیونیست‌ها دشوار کرده است اما متاسفانه برخی کشورها از رژیم صهیونیستی پشتیبانی می‌کنند و با ارسال سوخت و کالاهای مورد نیاز صهیونیست‌ها سبب تقویت آنها و شریک جرمشان شده‌اند و در آزمون مقابله ظالم و مظلوم، نه تنها به یاری مظلوم نمی شتابند بلکه مع‌الاسف ستمگر را یاری می کنند!

معاون رئیس‌جمهور، حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس را حائز اهمیت و تأثیرگذار دانست‌ و گفت: امت اسلامی و همه آزادی‌خواهان جهان با حضور در تجمعات و راهپیمایی‌ها و اعلام حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین و غزه و نشان دادن تنفر و انزجار از صهیونیست‌ها و حامیانش می‌توانند باعث شوند تا حامیان اسرائیل غاصب، نتانیاهو و رژیم صهیونیستی را به پایان نسل‌کُشی وادار کنند.

حسینی در ادامه با قدردانی از حمایت ملت و دولت اندونزی از مردم فلسطین اظهار کرد: اینگونه حمایت‌ها می‌تواند نتایج خوبی برای صلح و امنیت پایدار داشته باشد همچنان که مردم ایران بر اساس نگاه ژرف امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب، امام خامنه‌ای، همواره مسأله فلسطین را مسأله اول جهان اسلام دانسته و می دانند و بر این باورند که مسأله قدس می‌تواند عامل وحدت و همبسگی جهان اسلام باشد.

این نشست با همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا و با محوریت انتظار مردم غزه از مسلمانان و آزادیخواهان جهان، با حضور پروفسور بصری حسن الدین سفیر اسبق اندونزی در تهران، محمد بروجردی سفیر ایران در اندونزی، «سوپ رات مان» استاد دانشگاه مطالعات غرب آسیا در دانشگاه حسن الدین و محمد رضا ابراهیمی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اندونزی برگزار شد./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها