سید قاسم ناظمی در گفت وگو با شبکه تلویزیونی"اولوسال"ترکیه :

بیداری جهانی در قبال مسئله فلسطین بی سابقه است

کد خبر: 1283657

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آنکارا ضمن تاکید بر تفاوت اساسی راهپیمایی روز قدس امسال با سالهای گذشته، بیداری جهانی در قبال این مسئله را بی سابقه دانست.

بیداری جهانی در قبال مسئله فلسطین بی سابقه است

دکتر سید قاسم ناظمی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آنکارا در گفت و گوی زنده تلویزیونی با شبکه "اولوسال" اظهار داشت: "دنیا امروز شاهد جنایاتی است که علیه زنان، کودکان، بیماران و حتی اماکن به اصطلاح امن مانند بیمارستانها و پناهگاهها در غزه مشاهده می شود. البته از رژیمی متوحش و غیر قانونی که ماهیت آن بر اساس ترور و اشغالگری شکل گرفته جز این نیز انتظاری نیست. با این حال بسیاری از دولتها و همه ملتهای دنیا در قبال ظلمی که علیه فلسطینیان صورت می گیرد، به پا خاسته اند. آزادی فلسطین از چنگال اشغالگران و ظلم و ستم آنها، اکنون دیگر محدود در یک منطقه جغرافیایی و فرهنگی خاص نیست و دنیا خواستار تحقق این مسئله است. "

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آنکارا افزود: " جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تاکید داشته که نباید به هیچ کشور و ملتی در جهان ظلم شود.بر اساس همین منطق، ما در کنار مظلومین عالم، خصوصا ملت فلسطین ایستاده ایم.ملتی که سالهاست تحت ظلم و ستم رژیم اشغالگر قدس ، آمریکا و همراهان این رژیم قرار گرفته است. اما دفاع از صهیونیستها امروز حتی برای همراهان این رژیم جعلی نیز هزینه دارد. شما مشاهده کنید که در میان مردم آمریکا و اروپا چه می گذرد. خیزشی که امروز در آمریکا و کشورهای مختلف اروپایی علیه دولتهای حامی نسل کشی غزه شاهد هستیم، بی سابقه است. آنچه تظاهرات روز قدس امسال در سرتاسر جهان را نسبت به سالهای گذشته متمایز کرده، همین آگاهی و مسئولیت جمعی است. انشالله این روند تا رسیدن ملت فلسطین به پیروزی و آزادی نهایی ادامه پیدا خواهد کرد."

ناظمی در پایان ضمن محکوم کردن جنایت اخیر رژیم اشغالگر قدس در حمله به ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق تصریح کرد: "کمترین شبهه ای وجود ندارد که جمهوری اسلامی ایران با قاطعیت،  پاسخ این جنایت وقیحانه را به رژیم اشغالگر قدس خواهد داد. فراتر از آن، چنین تحرکاتی از سوی دشمن صهیونیستی منجر به توقف مسیر مقدس ما در حمایت از جبهه مقاومت و ملت مظلوم فلسطین نخواهد شد. ما مصمم و استوار در این مسیر پیش خواهیم رفت. پیروزی نهایی از آن جریان حق و شکست نهایی، متعلق به جریان باطل است. این یک وعده الهی است که ما نمادهای تحقق آن را در طول تاریخ مشاهده کرده ایم و قطعا این بار نیز رژیم اشغالگر قدس به عنوان جریانی باطل، سرنوشت و فرجامی جز همین شکست و نابودی نخواهد داشت."

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها