خراسان: لازمه کارآمدی مجلس دوازدهم چیست؟/ رقابت و برادری یا نفرت‌پراکنی و تهمت؟

کد خبر: 1284095

خراسان نوشت: وقتی دو طرف در جریان سیاسی، اصل برادری را پذیرفته و قبول دارند، دیگر به یکدیگر تهمت و افترا نمی‌زنند و حدی را برای بحث رعایت می‌کنند.

خراسان: لازمه کارآمدی مجلس دوازدهم چیست؟/ رقابت و برادری یا نفرت‌پراکنی و تهمت؟

گروه سیاست سایت فردا - بهارستان از خرداد امسال میزبان نمایندگان منتخب انتخابات ۱۱ اسفند و دور دوم این انتخابات است. مجلس دوازدهم قبل از تشکیل خود شاهد یک توصیه مهم از سوی رهبر معظم انقلاب بود؛ توصیه‌ای راهبردی که کارآمدی و ناکارآمدی مجلس دوازدهم بی‌اغراق در گرو عمل یا بی‌توجهی به این توصیه است. 

روزنامه خراسان با طرح این موضوع نوشته: ایشان در بیانات نوروزی خود گفتند که «اختلاف فکری، اختلاف سلیقه‌، اختلاف سیاسی در یک کشور یک امر طبیعی است»  اما نکته اساسی ایشان این است که این موارد نباید به نفرت‌پراکنی منجر شود. تاکیدی که ایشان در ایام منتهی به انتخابات اسفند هم چند بار تذکر دادند اما متاسفانه مورد توجه برخی گروه‌های به اصطلاح انقلابی قرار نگرفت. 

وقتی دو طرف در جریان سیاسی، اصل برادری را پذیرفته و قبول دارند، دیگر به یکدیگر تهمت و افترا نمی‌زنند و حدی را برای بحث رعایت می‌کنند. اما وقتی جریانات سیاسی، طرف مقابل را از اساس نااهل می‌دانند، دیگر امکانی برای بحث بر سر راه‌حل‌ها وجود نخواهد داشت و بحث‌ها به سمت موضوعات شخصی می‌رود. تجربه‌ انتخابات اسفند نشان داد که چگونه بحث بر سر رویکردها و برنامه‌ها به بحث بر سر شخصیت‌ها و تهمت‌ها کشیده شد و عملا موجب آن چیزی شد که مورد نهی رهبر معظم انقلاب است و در نهایت منافع ملی را تضعیف کرد. یعنی انتخابات که باید به تقویت اتحاد ملی منجر شود، به نفرت، تهمت، افترا، دروغ و ... تبدیل شد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها