گزارش امیرعبداللهیان از سفر به دمشق

کد خبر: 1284443

وزیر امور خارجه در صفحه شخصی خود در شبکه ایکس گزارشی از سفر به سوریه ارائه کرد.

گزارش امیرعبداللهیان از سفر به دمشق

وزیر امور خارجه در صفحه شخصی خود در شبکه ایکس گزارشی از سفر به سوریه ارائه کرد.

حسین امیرعبداللهیان در ایکس نوشت: روز گذشته در دمشق، رایزنی و گفت‌وگوی مهمی با آقایان بشار اسد رئیس جمهور ، فیصل مقداد وزیر امور خارجه و همچنین مشاور امنیت ملی سوریه داشتم.

وی افزود: علاوه بر بررسی تحولات منطقه‌ای و جهانی، به ویژه موضوع مهم فلسطین و غزه، توافقات روسای جمهور دو کشور بررسی و در نتیجه ابعاد گسترش مناسبات دوجانبه از جمله اقتصادی رضایت‌بخش و رو به جلو ارزیابی شد.

وزیر امور خارجه تصریح کرد:‌ در ادامه به همراه آقای فیصل مقداد ساختمان جدید بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را افتتاح و خدمات رسانی رسمی آن آغاز شد. همچنین به همراه همتایم از دیپلمات جوان وزارت خارجه سوریه که در جریان حمله تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی به سفارت کشورمان در دمشق، متاسفانه به‌شدت مجروح و یک پای خود را از دست داده بود در بیمارستان عیادت کردیم.

امیرعبداللهیان ادامه داد: دیدار با دیپلمات‌های کشورمان، نمایندگان نهادهای ایرانی و مستشاران نظامی ایرانی ضدتروریسم در دمشق و خانواده‌ آنان در محل سفارت که - علی‌رغم دشواری‌های محل ماموریت - سرشار از روحیه، تعهد و حس مسئولیت پذیری‌اند، بسیار غرورآفرین و افتخارآمیز بود.

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه بعدازظهر دوشنبه ۲۰ فروردین ماه به منطور دیدار و گفت‌ وگو با مقامات سوریه وارد دمشق شد و بامداد سه شنبه ۲۱ فروردین ماه به تهران بازگشت./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها