«فردا» گزارش می‌دهد؛

پیش در آمدی بر فروپاشی کابینه جنگ در تل آویو

کد خبر: 1285560

نتانیاهو و همراهانش نه تنها به اهداف اعلامی خود در جنگ غزه نرسیده بلکه اکنون با سیلی از بحران‌های امنیتی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در عمق اراضی اشغالی نیز رو به رو هستند.

پیش در آمدی بر فروپاشی کابینه جنگ در تل آویو

گروه بین‌الملل سایت فردا - حنیف غفاری: پاسخ قاطعانه جمهوری اسلامی ایران در قبال بمباران ساختمان کنسولی کشورمان در دمشق، شوک سخت دیگری را بر پیکره نتانیاهو و صهیونیستها وارد ساخته است. نظرسنجی‌های دو خبرگزاری بزرگ نشان می‌دهد که نیمی از ساکنان اراضی اشغالی خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام هستند، اکثر آنها فکر می‌کنند که کابینه نتانیاهو  برای بازگرداندن گروگان‌ها از غزه به اندازه کافی تلاش نمی‌کند.فراتر از آن، 71 درصد از صهیونیستها معتقدند که نخست وزیر این رژیم باید در برهه کنونی استعفا دهد و قدرت را به فرد دیگری بسپارد.متعاقبا نظرسنجی ها نشان می دهد که در صورت برگزاری انتخابات زودهنگام، شکست ائتلاف نتانیاهو قطعی خواهد بود و در مقابل، افرادی مانند بنی گانتز و لاپید به سادگی قادر به تشکیل کابینه ائتلافی هستند. موفقیت جمهوری اسلامی ایران در عملیات اخیر ، این روند را تشدید و تسریع کرده است. صهیونیستها متعاقب عملیات نظامی مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران دریافته اند که اولا نتانیاهو بیش از هر زمان دیگری آنها را به جنگ و بحران منطقه ای نزدیک ساخته و مهم تر آنکه تل آویو قدرت مواجهه با ایران و دیگر اضلاع جبهه مقاومت را ندارد. 

رژیم اشغالگر قدس بازی را هم در متن و هم در فرامتن ماجرا باخته است. اخبار منتشر شده از منابع موثق نشان می دهد که جوبایدن رئیس جمهور آمریکا نیز به تل آویو در خصوص تحمیل هزینه های مالی و راهبردی بیشتر بر واشنگتن در منطقه هشدار داده است. هزینه یک میلیارد دلاری رهگیری پهپادهای ایرانی، شوک سنگینی به کاخ سفید وار ساخته است. ضمن آنکه ایران تاکید کرده است که هرگونه حماقت دوباره صهیونیستها، پاسخی به مراتب گسترده تر را علیه تل آویو به همراه خواهد داشت.

عملیات ترکیبی ایران ( پهپهادی -موشکی) نشان داد که این در زمان بندی و مدیریت تاکتیکی میدان، به مراتب  نسبت به صهیونیستها و مهره های منطقه ای قوی تر و چابک تر عمل می کند. از سوی دیگر، تحلیلگران غربی و منطقه ای معتقدند که رژیم اشغالگر  برای دوره‌ای نامحدود نمی‌تواند جنگ را ادامه دهد، زیرا حتی در جنگ غزه نیز به اهداف اعلامی خود نرسیده است :حماس همچنان در غزه حضور دارد و اسرای صهیونست نیز آزاد نشده اند! در مذاکرات قاهره نیز زیاده خواهی تل آویو با شکست مواجه شده است. 

جریان اپوزیسیون اسرائیل به رهبری یائیر لاپید به صراحت اخیرا از ضرورت برگزاری انتخابات زودرس در اراضی اشغالی و کنار رفتن نتانیاهو و متحدانش از قدرت صحبت کرده اند. این درخواست لاپید، تبدیل به یک مطالبه عمومی در اراضی اشغالی شده است. صورت مسئله در اراضی اشغالی مشخص است:نتانیاهو و همراهانش نه تنها به اهداف اعلامی خود در جنگ غزه نرسیده بلکه اکنون با سیلی از بحران‌های امنیتی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در عمق اراضی اشغالی نیز رو به رو هستند. در این میان، حتی اگر جا به جایی قدرت میان حزب لیکود و احزاب مخالف صورت گیرد، تاثیری در روند رو به سقوط رژیم اشغالگر و کودک کش صهیونیستی نخواهد داشت. با این حال قطعی است که سرنوشت نتانیاهو درجنگ غزه ، چیزی جز سقوط و زوال همیشگی نخواهد بود....

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها